Citas ziņas sadaļā
Jurģis Liepnieks par pašvaldību budžetiem: Tā ir ačgārnība!
Gatis Ābele: "Valdības priekšlikums jaunu elektroenerģijas pieslēgumu 50% izmaksu kompensācijai lielajiem nav efektīvs veids ekonomikas veicināšanai"
LRA aicina iespējami ātri pārtraukt jebkādu ekonomisko sadarbību ar krieviju
Kaspars Funts: Jo biezāks, augstāks un ilgāks dzelzs priekškars būs starp Baltijas valstīm, Poliju, Somiju un abām mēslvalstīm, jo labāk
Guntars Vītols: Šābrīža valdības pieeja ir tieši šāda. Bezriska lejupslīde.
Jānis Ošlejs: Pašā centrā jābūt jautājumam kā ekonomiski augt straujāk
Ir pagājuši teju 2 gadi Ukrainas iznīcināšanas, bet Latvija dzīvo pa vecam. Tā Gundega Repše
Latvijā jāmaina darbanespējas labu regulējums
Aivars Markots par Lembergu
Kūtrim būšot jāatvainojas
Viedokļi E-PolāEiropas Komisija pieļauj iespēju lauksaimniekiem paredzēto dīzeļdegvielu arī nekrāsotZemnieku Saeima (ZSA)
28.10.2015 30. oktobrī spēkā stājas norma, kas paredz lauksaimniecības darbiem izmantot krāsoto dīzeļdegvielu. Biedrība Zemnieku saeima (ZSA) vairākkārtēji ir paudusi, ka šāds lēmums negatīvi ietekmēs lauksaimnieku darbību palielināsies dīzeļdegvielas cena, kā arī papildus būs jāveic investīcijas dīzeļdegvielas uzglabāšanai atsevišķi no akcīzes degvielas, kā rezultātā pieaugs produkcijas pašizmaksa. ZSA pirmdien, 26. oktobrī ir saņēmusi oficiālu atbildi no Eiropas Komisijas Nodokļu un Muitas savienības, apstiprinot ZSA pozīciju par dīzeļdegvielas iekrāsošanas atcelšanu. Slēdziens skaidro, ka lauksaimniecības darbiem paredzēto dīzeļdegvielu ir iespējams arī neiekrāsot. Tāpat valsts var lūgt iespēju lauksaimniecības darbos izmantojamai dīzeļdegvielai piemērot 0 (nulles) akcīzes nodokļa likmi. Tas ir pretstatā 50 EUR/t, kas ir noteikts pašlaik Latvijā. ZSA redzējumā visefektīvākais veids ir līdz 2009. g. Latvijā pastāvējusī sistēma, kas paredz lauksaimniekiem iegādāties nekrāsotu dīzeļdegvielu ar pilnu akcīzes nodokļa likmi. Attiecīgi samaksāto akcīzes nodokli valsts var daļēji vai pilnībā lauksaimniekam atmaksāt. Zemnieku saeimas priekšsēdētājs Juris Lazdiņš uzskata, ka grozījumu stāšanās spēkā var radīt nopietnus zaudējumus Latvijas lauksaimniecības sektoram:Jebkura Eiropas regula, kura mums kā dalībvalstij ir jāizpilda, ir ļoti būtiski jāizvērtē, lai ieviešanas process un rezultāts būtiski nekaitētu nevienam no tautsaimniecības sektoriem. Regulu ieviešana nedrīkst pasliktināt nedz uzņēmēju, nedz valsts konkurētspēju. Šī brīža situācija ir uzskatāms piemērs, kā nepārdomāta regulas ieviešana noved pie aplamas normatīvo aktu izpildes. Pašreiz lauku uzņēmējiem ir uzstādītas nepamatotas prasības, kuru ievērošana radīs lielus zaudējumus. Turklāt esam no biedriem saņēmuši ziņas, ka, tehnisku iemeslu dēļ, atsevišķās degvielas uzpildes stacijās nevarēs iegādāties krāsoto dīzeļdegvielu. Tas nozīmē, ka lauksaimniecības darbiem, piemēram, lopbarības sagatavošanai kukurūzas vākšanai, ir jāapstājas. Balstoties uz FM iniciatīvu, lēmums par dīzeļdegvielas krāsošanu tika pieņemts 2014. gada nogalē. Kā iemeslu krāsotās dīzeļdegvielas sistēmas ieviešanai valdība min Eiropas Komisijas uzstādījumu, ko gan saņemtajā atbildē nevarējām izlasīt! |