Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
Latvijas mājsaimniecības atgriežas pie agrākiem elektroenerģijas tērēšanas paradumiem
Ekonomikas attīstība Latvijas valstpilsētās un reģionu "lauku teritorijās": 2022
Mskja savus urāna ieguves uzņēmumus Kazahstānā pārdod Ķīnai
Latvijas energobilance - jau par 2023.gadu
Ko Latvijas uzņēmējdarbības videi nozīmēja FM 16.augusta darba nodokļu pārmaiņu priekšlikumi
Darba (darbaspēka) nodokļu sistēma. Kāda tā ir Latvijā uz apkārtējā Baltijas fona
Latvijas iedzīvotāji aptaujā nepiekrīt PVN paaugstināšanai
Arnis Kluinis atkailina RB karaļa lepras perēkļus
Aivara Strakšas komentārs Satiksmes ministra Briškena intervijai raidījumam "Krustpunktā" par projektu "Rail Baltica"
EkonomikaMūsu un visu Baltijas valstu ekonomikas nespēs sagremot vienlaicīgi 2 lāčusAnderss Beverens, AgroPols
14.02.2025 Šoreiz Edvards Smiltēns ir tas, kurš skaudri un precīzi ir noraksturojis ārpolitiskos un drošibas izaicinājumus pēc DT stāšanās amatā un viņa uzsāktajām spēlēm. Ierakstā saite uz ES eseju-paziņojumu. Un šis ir mans atspulgs uz to. Šoreiz Edvards Smiltēns ir tas, kurš šis pārdomas ir uzrakstījis arī tikpat kā no manis. Skaidrā un saprotamā valodā.
... jautājums ir: mūsu sabiedrība un nācijas valstiskums ir "- uz galda vai pie galda?"
Un tā ir katastrofa, ka šādu izpratni spēj demonstrēt parlamenta opozīcijas daļas viens no politiskajiem līderiem (un tas liecina, ka kāds tomēr kaut ko saprot ar skaidru galvu), bet par to absolūti klusē valsts un sabiedrības oficiālā aktuālā līderība valšķīgās PM EvikaS, parapopulārā EdgaraR, sociķiski progresīvā AndraŠ un viņiem pietuvināto personā.
Un, caur ekonomista prizmu raugoties, vēlreiz atļaušos teikt tieši- mūsu un visu Baltijas valstu ekonomikas nespēs sagremot vienlaicīgi 2 lāčus:
= valsts un sabiedrības aizsardzības spēju pietiekami efektīvu stiprināšanu un pašreizējo kara smagumu iznesošās UA pietiekamu atbalsta nodrošināšana;
= Rail Baltic pašreizējā dizaina projekta attīstību tā iecerētajā grafikā un veidolā.
Tāpēc, no ekonomikas skatupunkta:
- Rail Baltic projekts ir jāiesaldē visā Baltijā,
- Latvijā ir jānocērt visi citi, ar aizsardzību, izglītību un tautas ataudzi nesaistītie projekti un būvniecības investīcijas.
Tieši tik īsi un vienkārši.
Ja esošās PM komanda to nesaprot, valdošajai ir jāmaina visa komanda, un visupirms tās kapteinis.
Ja tā to nespēj, ir jāmēģina mainīt koalīciju ar citu līderi (un tieši līdera maiņa ir izšķiroši svarīga).
Ja tas nav iespējams - vienkārši jaunas vēlēšanas. Un jau šogad. Līdz ar pašvaldību vēlēšanām. Vienā dienā.
|