Latvijas tirgos

"Ādažu Čipsu" kartupeļu iepirkums pieaudzis par 20%

Orkla Confectionery & Snacks Latvija
19.04.2016

Pēdējā gada laikā kartupeļu iepirkums, pateicoties "katliņčipsu" ražošanas uzsākšanai pērn, ir pieaudzis par 20%. Kopumā ir saražotas 800 tonnas "katliņčipsu", no kuriem lielākā daļa ir eksportēti uz Zviedriju, Dāniju, Somiju, Lietuvu un Igauniju.

Pērn kartupeļu iepirkums pārsniedza 15 000 tonnu gadā un tuvāko gadu laikā tas sasniegs 30 000 tonnu. Šāda izaugsme ir plānota sadarbojoties ar gadu desmitiem pazīstamiem Latvijas kartupeļu audzētājiem, kas spēj nodrošināt labu kartupeļu kvalitāti un zināmas kartupeļu šķirnes.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" Ādažu ražotnes rūpnīcas direktors Sergejs Strogonovs: "Turpinot attīstīt "katliņčipsu" ražošanu atbilstoši izstrādātajai stratēģijai, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" plāno divu līdz trīs gadu laikā dubultot kartupeļu iepirkšanas un produktu ražošanas apjomu."

Kā ziņots pagājušā gada septembrī, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" (tolaik "NP Foods") grupā ietilpstošais uzņēmums "Latfood", ieguldot trīs miljonus eiro modernās kartupeļu čipsu ražošanas iekārtās, uzsāka "katliņčipsu" (kettle chips) ražošanu Baltijas valstīs.

Investīciju galvenais mērķis bija attīstīt šo produktu segmentu Baltijā un atbilstoši tirgus līdera pozīcijām kļūt par vadošo arī «katliņčipsu» segmentā.

"Katliņčipsi" ir Lielbritānijā un Skandināvijā populārs un iecienīts produkts. Šo čipsu ražošanas process ir atšķirīgs no tradicionālā, jo "katliņčipsi" tiek gatavoti, tos cepot katlos, atsevišķās porcijās, saulespuķu eļļā.

Līdz šim Latvijas tirgum tika ražoti "Meistardarba" čipsi ar trim garšām - ar jūras sāli, ar sidra etiķi un jūras sāli, kā arī ar skābā krējuma un sīpolu garšu. No 2015.gada marta čipsu cienītājiem tiek piedāvāta pavisam jauna "Meistardarbs" garša - ar čedara sieru un sīpoliem. Turpmāko gadu laikā ir plānots vēl paplašināt un pilnveidot šo "Ādažu čipsu" produktu līniju.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā ar zīmolu "Ādažu Čipsi", ieņemot vairāk nekā 48%* lielu tirgus daļu. Uzņēmuma produkcija ar zīmolu "Taffel" tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Skandināviju, ASV, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu.

*Avots: Orkla Confectionery&Snacks Latvija aprēķini daļēji balstīti uz Nielsen informāciju par Sāļo uzkodu (čipsu un ekstruderi) kategoriju Latvijas Mazumtirdzniecības indeksā no 2015. gada februāra/marta līdz 2015. gada decembrim/ 2016. gada janvārim. (Autortiesības 2016, The Nielsen Company.)

Par "Orkla Confectionery & Snacks Latvija":

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" (iepriekš NP Foods) ir viens no vadošajiem konditorejas un uzkodu uzņēmumiem Baltijas valstīs. "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv šādus produktu zīmolus: Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi un Taffel. Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā tiek nodarbināti 1330 cilvēki.

Par Orkla:

Orkla ir tirgus līderis plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas, maiznīcu un konditoreju konceptuālo risinājumu piegādē Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā. Orkla grupai ir arī stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Indijā, Čehijā un Austrijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. Orkla ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. Orkla apgrozījums 2014. gadā bija 30 miljardi NOK (3,41 miljardi EUR), grupā strādā 13 000 darbinieku.

Informāciju sagatavoja Evelīna Miglāne, Projektu vadītāja.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija

x

Paroles atgadināšana