Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosGulbe: Lauksaimniecības produktu cenas veikalos dažādās valstīs ietekmē PVN atšķirībasNac.ag. LETA
18.05.2016 Latvijā ir salīdzinoši dārgāki lauksaimniecības produkti pievienotās vērtības nodokļa (PVN) dēļ, intervijā Latvijas Radio sacīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Inguna Gulbe. Viņa norādīja, ka tirgotāju uzcenojumi visā Eiropā esot aptuveni vienādi, bet atšķirību radot PVN atšķirīgās likmes un citi faktori. Gulbe secināja, ka Lietuvas lielveikalu boikota gadījumā minētie piemēri par cenu atšķirībām nav bijuši īsti objektīvi. Ja Polijā PVN likme pārtikai ir mazāka nekā 10%, bet Latvijā un Lietuvā tas ir lielāks nekā 20%, tad rodas arī cenu atšķirība. Vienlaikus gan nevarot teikt, ka lielveikali ir "absolūtie eņģelīši" un par to, ka tirgotājiem vajadzētu samazināt savu uzcenojuma daļu, cīnās visa Eiropa, sacīja Gulbe. LTVC vadītāja arī norādīja, ka cenu atšķirības var radīt nozaru pozīcijas katrā valstī. Latvijā esot spēcīga graudkopība un tās pārstrāde, tāpēc starp Baltijas valstīm ir miltu lētāki produkti, Lietuvā labākās pozīcijās ir piensaimniecība, tāpēc arī piena produkti šajā kaimiņvalstī maksā mazāk, savukārt Igaunijā ir attīstīta gaļas ražošana un attiecīgi arī gaļas cenas ir zemākas. Kā ziņots, Lietuvā pieaugot sabiedrības neapmierinātībai ar augļu un dārzeņu cenām lielveikalos, tā izvērtās tā dēvētajā puķkāpostu skandālā, kas vainagojās ar aicinājumiem triju dienu garumā - no 10. līdz 13.maijam - boikotēt lielveikalus. Akcijā piedalījās tūkstošiem cilvēku. |