Latvijas tirgos

Pārtikai cenšas tērēt līdz 20 eiro vienā iepirkšanās reizē, pievēršot uzmanību atlaidēm

Ksenija Andrijanova, SIA "ELVI Latvija"
20.05.2016

Latvijas mazumtirgotāja ELVI veiktajā pircēju aptaujā par iepirkšanās paradumiem, tendencēm un vēlmēm noskaidrots - neatkarīgi no apmeklētā pārtikas veikala pircēji lielākoties cenšas iekļauties pirkuma summā līdz 20 eiro. Turklāt, pircēji ar salīdzinoši augstākiem mājsaimniecības ienākumiem pārtikas veikalu apmeklē biežāk un tērē salīdzinoši mazāku summu vienā pirkuma reizē, savukārt pircēji ar salīdzinoši zemākiem - retāk un vairāk. Lai samazinātu sava pirkuma summu, pircēji aktīvi izmanto atlaides. Nedaudz vairāk nekā puse aptaujāto (51%), atzīst, ka par atlaidēm visbiežāk uzzina no atlaižu avīzēm, ko saņem pastkastītē. “Reklāmas bukleti joprojām ir ātrākais un efektīvākais veids, kā uzzināt par atlaidēm, īpaši tai cilvēku kategorijai, kas neizmanto internetu. Atlaides būtiski palīdz pircējam nepārsniegt plānoto pirkuma summu," skaidro SIA "ELVI Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine.

2014.gadā Latvija pievienojās eirozonai, un pircējam bija jāsāk plānot pirkumi citā valūtā. Iepriekš veiktās aptaujas parādīja, ka pircēji, lielākoties, centās viena iepirkšanās reizē iekļauties 20 latu rāmī. Interesants liekas fakts, ka, iestājoties eirozonā, iepirkšanās rāmī mainījās tikai valūta un tagad, 2016.gadā, tas arī veido 20 eiro vienā pirkumā reizē. Šādu atbildi atzīmē 70% respondentu.

70% aptaujāto, kuri ir atbildīgi par pārtikas iegādi mājsaimniecībā, vienā pirkuma reizē cenšas iekļauties sumā līdz 20 eiro. 44% aptaujas dalībnieku vienā iepirkšanās reizē vidēji tērē no 11 līdz 20 eiro, bet 26% - līdz 10 eiro. Summa, ko paredzēts iztērēt, atšķiras cilvēkiem ar dažādiem ienākuma līmeņiem: respondenti ar salīdzinoši augstākiem mājsaimniecības ienākumiem pārtikas veikalu apmeklē biežāk un tērē salīdzinoši mazāku summu vienā pirkuma reizē. “Tas varētu nozīmēt to, ka pircēji, kuri var atļauties vairāk, priekšroku dod svaigajai produkcijai, tāpēc arī pārtikas veikalu izvēlas apmeklēt biežāk, iegādājoties tikai to, kas nepieciešams tuvākajām dienām," atzīst L.Vārtukapteine.

Pircēji labprāt izmanto veikala piedāvātās akcijas. No atlaižu veidiem visvairāk respondenta lēmumu, uz kuru pārtikas veikalu doties, ietekmē produktu atlaides, par kurām tiek izlasīts reklāmas bukletā vai redzēts citur - to atzīst 51% aptaujāto. Atlaižu kartes motivē 33% pircēju, savukārt atlaižu programmas, piemēram, uzlīmju krāšana, ir mazāk populāras - tas motivē doties uz konkrētu veikalu tikai 9% pircēju. "Atlaižu bukleti ir ērti, jo apkopo visu atlaižu informāciju vienuviet. Pircējam nav jāizstaigā viss veikals, lai iepazītos ar atlaižu klāstu," komentē L.Vārtukapteine.

Interneta aptauja tika veikta pēc mazumtirgotāja ELVI pasūtījuma. Aptaujas ietvaros aptaujāti 989 respondentu.

ELVI ir franšīze ar 157 veikaliem ELVI visā Latvijā. SIA "ELVI Latvija" ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā. ELVI tīkla apgrozījums 2015.gadā, salīdzinot ar 2014.gadu, pieauga par 15%. Piedaloties prestižajā Latvijas Tirgotāju asociācijas konkursā, 2015.gadā mazumtirgotājs ELVI uzvarēja kategorijā “Latvijas labākais tirgotājs 2015".

SIA "ELVI Latvija"

x

Paroles atgadināšana