Latvijas tirgos

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pērn palielina apgrozījumu, sasniedzot 71,6 miljonus eiro

Orkla Confectionery & Snacks Latvija
13.06.2016

Latvijā vadošā saldumu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" (iepriekš "NP Foods") apgrozījums 2015. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo, pieauga par 740 tūkstošiem eiro, sasniedzot 71,6 miljonus eiro. Ieguldot ap 6,5 miljoniem eiro modernās ražošanas tehnoloģijās un jaunu produktu virzīšanā tirgū, uzņēmumam izdevies būtiski kāpināt apgrozījumu vietējā tirgū par 2,7 miljoniem eiro. Kopējās investīcijas uzņēmumā 2015. gadā mērāmas vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā.

"Pērn martā "NP Foods" un pārējās grupas sabiedrības tika iekļautas starptautiskajā pārtikas produktu ražošanas un tirdzniecības uzņēmumu grupā Orkla. Tika uzsākts grupas sabiedrību reorganizācijas process, kurš noslēdzās šī gada sākumā, kā rezultātā AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" tika pievienoti SIA "NP Foods". Apvienotā uzņēmuma nosaukums no šī gada ir "Orkla Confectionery & Snacks Latvija," skaidro Eriks Smits-Hansens, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs.

Produktu konkurētspējas paaugstināšanai "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pērn uzsāka apjomīgu ražošanas tehnoloģisko procesu modernizāciju, kas ļaus uzlabot ražotņu darbību, attīstīt jaunus produktus un palielināt eksporta apjomus. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu ietvaros tika iegādāta jauna konfekšu ražošanas līnija, izveidota robotizēta konfekšu pakošana un piena tāfelīšu sastāva uzlabošana, kas veidoja ap 3,3 miljonu eiro investīcijas. Jauna veida "katliņčipsu" ražošanas iekārtās tika investēti vēl 3,2 miljoni eiro. Kopumā ap 2,2 miljoniem eiro tika ieguldīts "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ražošanas procesu un produktu kvalitātes paaugstināšanā, darba drošībā un telpu renovācijā, un ap 2 miljoni eiro tika ieguldīti dažādos ar uzņēmuma reorganizāciju saistītos pasākumos.

"Veiktās investīcijas ir vienas no ievērojamākajām mūsu ražotnēs pēdējā desmitgadē. To mērķis ir ilgtermiņā paaugstināt "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" konkurētspēju, piedāvājot pircējiem jaunus un interesantus produktus jau labi pazīstamiem zīmoliem, kas kļuvuši par kvalitātes standartiem - Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi un Taffel. Lai arī plānots, ka šīs investīcijas dos atdevi vismaz 5 gadu periodā, jau šodien redzam, ka pircēji ir novērtējuši pagājušā gada jaunievedumus," papildina Eriks Smits-Hansens.

Pagājušajā gadā straujāk par tirgus izaugsmi auguši uzņēmuma galvenie produktu segmenti, īpaši šokolāde un šokolādes izstrādājumi, tortes un kūkas, kā arī gatavās maltītes un sviestmaizes, kas sekmējis "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" apgrozījuma pieaugumu par 2,7 miljoniem eiro. Pieaugumu šajās kategorijās veicinājusi gan jaunu produktu ieviešana, piemēram, katliņčipsi "Meistardarbs", kas sekmējuši čipsu realizāciju vietējā tirgū, gan ieguldījumi esošo produktu piedāvājumā, piemēram, jaunais dizaina koncepts "Staburadze" tortēm veicinājis toršu patēriņa palielināšanos.

Iepriekš jau tika informēts, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" 2015. gadā palielināja eksporta apjomu uz ASV un citām valstīm, tādējādi pilnībā kompensējot kritumu eksportā uz Krieviju, ko ietekmēja būtiski zemākā iedzīvotāju pirktspēja. Vislielākais eksporta apjoma pieaugums pērn bija ASV tirgū - 80%, no ES valstīm vislielākais pieaugums bija Īrijā - par 23%, savukārt no austrumu valstīm - Izraēlā par 10%. Kopējā eksporta apjoms 2015. gadā saglabājies 2014. gada līmenī.

Saistībā ar pērn uzsākto ievērojamo iekšējo procesu reorganizāciju ar mērķi paaugstināt saimnieciskajā darbībā iesaistīto resursu efektivitāti, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" veica virkni vienreizēju papildu finanšu resursu ieguldījumu, tādējādi izraisot uzņēmuma zaudējumu pieaugumu līdz 2,2 miljoniem eiro.

2016.gadā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" plāno turpināt ražošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanas pasākumus, kā arī koncentrēties uz zīmolu produktu attīstīšanu, jaunu produktu zīmolu izstrādi un produktu sortimenta paplašināšanu. 2016.gada sākumā uzņēmums jau iepazīstināja ar jaunu "Laima" piena šokolādes produktu līniju "TAGAD". Arī turpmāk uzņēmuma uzmanības lokā būs investīcijas vēsturiskajos un unikālajos Laimas, Staburadzes, Selgas, Ādažu Čipsu un Taffel produktu zīmolos.

Par "Orkla Confectionery & Snacks Latvija":

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" (iepriekš "NP Foods") ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv šādus produktu zīmolus: Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi un Taffel. Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā strādā 1330 cilvēki.

Par "Orkla":

"Orkla" ir tirgus līderis plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas, maiznīcu un konditoreju konceptuālo risinājumu piegādē Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā. "Orkla" grupai ir arī stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Indijā, Čehijā un Austrijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. "Orkla" ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. "Orkla" apgrozījums 2014. gadā bija 30 miljardi NOK (3,41 miljardi EUR), grupā strādā 13 tūkstoši darbinieku.

Informāciju sagatavoja Evelīna Miglāne, "MM&A | Hill + Knowlton Strategies" projektu vadītāja.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija

x

Paroles atgadināšana