Citas ziņas sadaļā
Procesi piena tirgū: cenu straujais kāpums ir beidzies
Bez paradumu maiņas cilvēces izliešana notekcaurulē...
Latvijas Administratīvi teritoriālā 2019.-2020. gada reforma. Skats no aizmugures
Viedoklis par 2020. gadā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pieņemšanu noteiktās Administratīvi teritoriālās reformas būtību, formulēšanas procesu un turpmāko ietekmi
Šī ekonomikas aste ir neglābjami iekaisusi, tas ir gangrēnas perēklis. Kuru vienkārši jāamputē
Zemes neapsaimniekošana nekādi neatbilst latviešu nācijas dzīvesziņai. Atspulgs uz reakciju par zemes kadastrālās vērtības palielināšanu
A.Miglavs: Nedarot to, kas jādara, mēs kā valsts savā attīstībā zaudēsim nākamos 3-5 gadus
Andris Miglavs LZA konsīlijā par ATR-2019: VARAM īstenotā pieeja patiešām ir katastrofāla
LZA HSZN ekspertu konsilijs: ATR ir jāatliek
Katrs neveselais Latvijas iedzīvotājs ietekmē valsts budžetu
ViedokļiUzņēmējs: Latvijas pārtikas ražotāji var konkurēt nevis ar lēto, bet kvalitatīvo pārtikuDaiga Grūbe, Leta-Nozare
26.10.2009 Latvijas pārtikas ražotāji nekad nevarēs pilnvērtīgi konkurēt ar Ķīnu vai Poliju lēto pārtikas produktu segmentā, bet var konkurēt ar kvalitatīvu pārtiku, uzskata augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma SIA "Milda KM" valdes loceklis Gints Čakāns. Šodien diskusijā par Latvijas ražotāju un mazumtirgotāju nozīmi vietējās ekonomikas stabilizēšanā uzņēmējs uzsvēra, ka Latvijā ražotie produkti ir ne tikai kvalitatīvi, bet arī nereti izceļas ar savu unikalitāti, kā piemēru minot uzņēmuma jauno produktus - kečupu un majonēzi, kuru izgatavošanā netiek izmantoti konservanti. Čakāns ir pārliecināts, ka lielā mērā Latvijas ražotāju konkurētspēja ar pasaules vai Eiropas mēroga lielajiem ražotājiem ir apgrūtināta, jo Latvijas uzņēmējiem nav tik lielu līdzekļu, ko ieguldīt dažādās mārketinga aktivitātēs, lai savus produktus reklamētu. "Importētā kvalitatīvā pārtika var būt pat divas reizes dārgāka nekā Latvijā saražota līdzvērtīga produkcija, tomēr pēc lielās reklāmu straumes cilvēki kļūst kā iekodēti un izvēlas importēto produkciju," sacīja augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma valdes loceklis. Viņš arī uzsvēra, ka Latvijas iedzīvotāju vidū ir nepieciešams nostiprināt apziņu par vietējās produkcijas nozīmi un jāveicina patērētāju lojalitāte pret Latvijā saražotajām precēm un pakalpojumiem. Viņaprāt, pašlaik būtu nepieciešams ne tik daudz birokrātiskais vai administratīvais Latvijas produktu protekcionisms, bet gan "dabīgais" protekcionisms, kas veidojas no cilvēku spēcīgas piederības izjūtas, lepnuma un lojalitātes pret pašmāju produkciju. Jau ziņots, ka 2007.gad "Milda KM" apgrozījums bija 1 489 904 lati, kas bija par 16% mazāks nekā 2006.gadā, kad apgrozījums bija 1 780 283 lati. Uzņēmums 2007.gadā nopelnīja 115 879 latus, bet 2006.gadā - 63 126 latus. Viens no pieprasītākajiem "Milda KM" ražojumiem ir saldais kečups "Milda", kas kā viens no Latvijas pircēju iecienītākajiem produktiem ieguva balvu "Gada prece 2007". |