Ziņas no biznesa

"Aldaris" maina stratēģiju, investējot 3 miljonus eiro ekskluzīvu alus šķirņu brūvēšanā, un turpina uzlabot efektivitāti

Laura Krastiņa, A/s "Aldaris"
05.09.2013

Pēc Latvijas alus tirgus analīzes datu izpētes, Aldaris ir nolēmis mainīt stratēģiju un koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un premium alus šķirņu brūvēšanu. Līdz ar to tiks investēti 3 milj. eiro vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā. Vienlaikus Aldaris arī turpina darbu pie efektivitātes uzlabošanas iniciatīvām.

Latvijā ekskluzīvo augstākās kvalitātes alus šķirņu jeb tā saucamais craft beer segments nepārtraukti aug - to apliecina AC Nielsen dati. Kopš 2009. gada šis alus segments audzis par 50% un šobrīd jau sasniedz 14% no kopējā alus tirgus Latvijā.

Aldaris investē 3 milj. eiro ekskluzīvās alus šķirnēs

"Tā kā Aldaris līdz šim nebija aktīvi strādājis ekskluzīvo alus šķirņu segmentā, tika nolemts investēt vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā, kas piemērota šādu alus šķirņu brūvēšanai. Mēs ticam, ka patērētāji novērtēs ekskluzīvo augstākās kvalitātes alu, kuru stikla pudelēs un mucās sāksim piedāvāt jau pirms nākamās sezonas. Arī alus tirgus dati liecina, ka pieprasījums pēc šāda alus joprojām aug un alus cienītāju vēlmes kļūst arvien izsmalcinātākas. Mēs sagaidām, ka pēc vēsturiskās alus darītavas atvēršanas Aldaris kļūs par vienu no labākajiem īpašo alus šķirņu brūvēšanas meistariem reģionā," saka Aldara izpilddirektors Veli Pekka Tennila.

Turpina efektivitātes uzlabojumus

Vienlaicīgi Aldaris turpina meklēt jaunus risinājumus efektivitātes uzlabošanai. Latvijas kopējais alus tirgus samazinās (par 3% kopš šā gada sākuma un par 5% 2012. gadā), tādēļ viena no iniciatīvām paredz daļu Aldara produkcijas, piemēram, plastmasas pudeļu (PET) ražošanu, pārcelt uz citām Carlsberg Grupas alus darītavām Eiropā.

"Kopējais Latvijas alus tirgus sarūk, it īpaši zemāko cenu segmentā, kā piemēram, PET, kurā turklāt valda liela cenu konkurence. Lai izmaksu ziņā kļūtu daudz efektīvāki, esam nolēmuši mainīt stratēģiju, lētākā cenu segmenta produkcijas ražošanu pārceļot uz citām alus darītavām, un koncentrēties uz ekskluzīvo alus brūvēšanu. Šāds solis palīdzēs uzņēmumam atkal kļūt rentablam un ilgtspējīgam, saglabājot tirgus līdera pozīcijas," skaidro Aldara izpilddirektors.

Saskaņā ar AC Nielsen datiem, PET segmenta daļa alus tirgū turpina samazināties - par 5% šogad. Tikmēr ekskluzīvo augstākās kvalitātes alus tirgus audzis par 6%.

Jaunā stratēģija paredz arī organizatoriskās pārmaiņas, kas ietekmēs daļu ražošanas darbinieku. Tādēļ drīzumā tiks uzsāktas konsultācijas ar Aldara arodbiedrību, lai vienotos par darbiniekiem visizdevīgāko risinājumu. Katram darbiniekam, kuru skars šīs izmaiņas, uzņēmums plāno papildus likuma prasībām piedāvāt plašu finansiālo un sociālo atbalstu, jaunas darba iespējas citos Carlsberg Grupas un vietējos pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmumos, papildu apmācību un darbā iekārtošanas pakalpojumus.

Visas pārmaiņas uzņēmuma stratēģijā tiks ieviestas līdz nākamajai sezonai. Plašākus komentārus un informāciju būs iespējams sniegt pēc konsultācijām ar arodbiedrību, kas ilgs no viena līdz diviem mēnešiem.

Šobrīd AS Aldaris nodarbina 270 strādājošo. Aldara apgrozījums 2012. gadā bija 25,6 milj. latu, bet zaudējumi - 2,8 milj. latu.

Aldaris ir dibināts 1865. gadā un ir Carlsberg Grupas uzņēmums. Aldara produktu portfelī ir aptuveni 40 dažādu dzērienu, kas pārstāv sešas grupas - alu, dzeramo ūdeni, alkoholiskos kokteiļus, sidru, bezalkoholiskos dzērienus un enerģijas dzērienus.

A/s "Aldaris"

x

Paroles atgadināšana