Ziņas no biznesa

Pētījums: "Staburadze" pārliecinoši ir tirgus līderis un vadošais konditorejas zīmols Latvijā

AgroPols
02.03.2015

SIA Staburadzes konditorejas un pētījumu aģentūras TNS veiktā tirgus pētījuma rezultāti apliecina to, ka Staburadzes konditoreja ir vadošais konditorejas zīmols Latvijā ar 28 % jeb gandrīz 1/3 lielu tirgus daļu, kam seko tirdzniecības tīklu pašu veidotais konditorejas izstrādājumu piedāvājums, proti - Maxima ar 17 % un Rimi ar 11 % lielu tirgus daļu, bet pārējo tirgus dalībnieku tirgus daļas nepārsniedz 5 %. Pētījumā secināts, ka Staburadzes zīmolam ir visaugstākais atpazīstamības rādītājs, to atpazīst un izvēlas 92 % iedzīvotāju, kamēr pārējiem konditorejas zīmoliem Latvijā atpazīstamības rādītāji ir salīdzinoši zemi.

Rolands Gulbis, Staburadzes konditoreja valdes priekšsēdētājs: "Pētījuma rezultāti liecina, ka pircēji nemainīgi priekšroku dod tradicionālām un pārbaudītām vērtībām, izvēloties zināmu vietējo ražotāju ar uzticamu zīmolu un nemainīgu produktu garšas kvalitāti. Pircēji priekšroku dod mūsu klasiskajām vērtībām - tortei Cielaviņa, Roko, Kristīne; tas ir augsts novērtējums un apliecinājums mūsu meistaru pieredzei un roku darbam. Pēdējos gados pircēji iemīļojuši arī mūsu jaunos produktus salda mirkļa baudīšanai ikdienā kopā ar ģimeni un draugiem. Tāpēc arvien biežāk cenšamies piedāvāt mūsu klientiem jaunus un inovatīvus produktus un mērķtiecīgi attīstām ražošanas procesu, lai turpinātu izaugsmi gan vietējā, gan eksporta tirgos, kuros pērn ir izdevies būtiski kāpināt apjomus."

Pētījumā secināts, ka kopumā 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem iegādājas tortes un kūkas gan svētku reizēm, gan baudīšanai ikdienā. 40 % iedzīvotāju jeb teju katrs otrais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 25 līdz 40 gadiem priekšroku dod tieši Staburadzes konditorejas tortēm un kūkām, izvēloties tikai starp diviem zīmoliem - visbiežāk starp Staburadzes konditorejas un tā tirdzniecības tīkla piedāvājumu, kurā klients veicis pirkumu. Tāpat pētījumā secināts, ka Staburadzes konditorejas tortēm un kūkām priekšroku vienlīdz dod gan vīrieši (48 %), gan sievietes (52 %).

Iecienītāko Staburadzes konditorejas toršu topa virsotnē nemainīgi atrodas klasiskās vērtības - pircēji visbiežāk izvēlas tortes Cielaviņa (53 %), Kristīne (33 %), Roko (22 %), kā arī torti Kārumniece (12 %) un Staburadzes biezpiena kūku (10 %). Salīdzinoši biežāk Staburadzes konditorejas produktus izvēlas Rīgas un Pierīgas reģiona iedzīvotāji, salīdzinoši retāk attālo reģionu, piem., Latgales iedzīvotāji, tas varētu būt skaidrojams ar mazāku Staburadzes konditorejas produktu izplatību reģionos.

Pētījumu aģentūras TNS un Staburadzes konditorejas un pētījums veikts 2014. gada novembrī un decembrī, kopumā aptaujājot ap 1000 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

SIA Staburadzes konditoreja ir vadošais konditorejas izstrādājumu ražotājs Latvijā, ko 1910. gadā dibināja Vilhelms Ķuze. Uzņēmumā tiek ražoti produkti ar atpazīstamiem un iecienītiem zīmoliem Staburadze, Pedro un Mammas. Piedāvāto produktu klāstā ietilpst tortes, kūkas, kūciņas, žagariņi, kēksi, pīrāgi, sviestmaizes, salāti, picas un gatavās maltītes.

Uzņēmums šobrīd eksportē produkciju uz 12 valstīm. Staburadzes konditorejas ražošanas apjomi eksporta tirgiem veido 15 % no kopējiem ražošanas apjomiem. Līdzīgi kā vietējā tirgū, arī populārākie produkti eksporta tirgos ir klasiskās vērtības - torte Cielaviņa, Roko un Serenāde.

Vairāk informācijas par uzņēmumu www.staburadze.lv ; seko līdzi jaunumiem draugiem.lv , Facebook.com un Twitter.com.

Informāciju sagatavoja Maija Dulle-Sūniņa.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana