Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaNīderlandes tiesa: "Stolichnaya" un "Moskovskaya" degvīnu zīmoli pieder KrievijaiRaivis Spalvēns, Nac.ag. LETA
26.03.2015 Krievija atguvusi tiesības uz "Stolichnaya" un "Moskovskaya" degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru. Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā "Latvijas balzams", pieder Krievijai. Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam "Spirits International" nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā. Tāpat tiesas lēmums liek "Spirits International" pārtraukt "Stolichnaya" un "Moskovskaya" degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā. Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu. Komentējot Nīderlandes tiesas lēmumu, kas liek "Spirits International" pārtraukt "Stolichnaya" un "Moskovskaya" degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā, AS "Latvijas balzams" informē, ka apjomi, kas tiek ražoti tālākai izplatīšanai Benelux valstīs, ir nebūtiski, un šis lēmums neatstās ietekmi uz uzņēmuma tālāko saimniecisko darbību. Arī SPI Group, kas ir Stoli Group mātes uzņēmums, pēc kura pasūtījuma Latvijā tiek ražoti degvīni "Stolichnaya" un "Moskovskaya", ir izplatījis paziņojumu, kurā norāda, ka joprojām ir abu minēto preču zīmju īpašnieks vairāk nekā 190 pasaules tirgos, izņemot Krieviju, un izvērtēs iespējas un turpmākos soļus šī lēmuma sakara. Kā ziņots, "Latvijas balzams" 2014.gadā saražoja 2,7 miljonus dekalitru "Stolichnaya" degvīna, kas ir 82% no uzņēmuma kopējā saražotā degvīna apjoma. Kopumā "Latvijas balzams" ražo vairāk nekā 50 dažādu garšu un zīmolu degvīnu. Kā aģentūru LETA iepriekš informēja dzērienu izplatītājas SIA "SPI Distribution (Latvia)" pārstāve un degvīna zīmola "Stolichnaya" vadītāja Karīna Pētersone, degvīns "Stolichnaya" patlaban tiek eksportēts uz 180 pasaules tirgiem un ir viena no populārākajām Latvijas eksporta precēm. Ik gadu pasaulē tiek pārdoti vairāk nekā 35 miljoni degvīna "Stolichnaya" pudeļu, un tā lielākie tirgi ir ASV, Kanāda, Čīle, Austrija, Grieķija, Izraēla, Libāna. "Stolichnaya" ražošanā tiek izmantota klasiskā krievu degvīna ražošanas tehnoloģija, kas balstās uz ūdens spirta šķīduma filtrāciju caur kvarca smiltīm un aktīvās ogles kolonnām. "Latvijas balzams" kopš 2014.gada oktobra iekļauts holdinga kompānijā "Amber Beverage Group", kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus - "Latvijas balzams", dzērienu izplatītājus "SPI Distribution Latvia", "SPI Distribution Estonia" un "Bennet Distributors" Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi "Latvijas balzams veikali" Latvijā un "Darija" Lietuvā. "Latvijas balzams" apgrozījums 2013.gadā bija 101,10 miljoni eiro un uzņēmums strādāja ar 6,23 miljonu eiro peļņu. |