Ziņas no biznesa

"Maxima Latvija" komentārs par tirdzniecības apjomiem rietumu kristiešu un pareizticīgo Lieldienās

Jānis Beseris, SIA "Maxima Latvija"
16.04.2015

Komentē SIA "Maxima Latvija" Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris: Šogad kalendārā Lieldienas bija atzīmētas 5.aprīlī un 6.aprīlī, savukārt pareizticīgie Lieldienas svinēja pagājušajā nedēļā. Līdz ar to iedzīvotāju iepirkšanās svētkiem bija vērojama divas nedēļas - no 30.marta līdz 12.aprīlim. Šajā laika posmā iedzīvotāji "Maxima Latvija" veikalos iegādājās 6,8 miljonus olu, kas, salīdzinot ar pagājušā gada divām nedēļām pirms un pēc Lieldienām, ir pieaudzis par aptuveni 22%. Tāpat kā pērn, arī šogad iedzīvotāju vidū populārākas bija brūnās vistu olas, lai gan arī balto vistu olu un paipalu olu pārdošanas apjomi uz svētkiem pieauga. Šajās divās nedēļās otrais pirktākais produkts veikalos bija tieši brūnās vistu olas. Toties majonēzes pārdošanas apjomi pieauga nedaudz, par 4,3%, un jau otro gadu pēc kārtas vispopulārākā majonēze bija "Francis Provansas", 250g iepakojumā. Tāpat svētku nedēļās pieauga dažādu dekoru un olu krāsu, uzlīmju un termoetiķešu pārdošanas apjomi. Kā ierasti uz svētkiem pieauga arī saldumu tirdzniecības apjomi. Lai, visticamāk, iepriecinātu vismazākos svinētājus, šajās divās svētku nedēļās šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, šokolādes zaķu un šokolādes olu pārdošanas apjomi pieauga par 22%.

Interesanti, ka internetveikalā e-maxima.lv iedzīvotāji līdzīgā apjomā iegādājās gan baltās, gan brūnās vistu olas, tāpat pieauga paipalu olu tirdzniecības apjomi. Savukārt majonēzes pārdošanas apjomi bija līdzīgi kā pērn. Toties ļoti liela interese no pircējiem bija par dažāda izmēra šokolādes zaķiem.

Jāpiebilst, ka pērn starp rietumu kristiešu un pareizticīgo Lieldienām nebija tik liela laika posma kā šogad.

SIA "Maxima Latvija"

x

Paroles atgadināšana