Ziņas no biznesa

Pārtikas veikalu galvenā priekšrocība - plašs konditorejas un kulinārijas piedāvājums

Kazimiera Puzo, SIA "ELVI Latvija"
12.05.2016

Latvijas mazumtirgotāja ELVI veiktajā pircēju aptaujā par iepirkšanās paradumiem, tendencēm un vēlmēmnoskaidrots - vairāk nekā puse jeb 62% aptaujāto pircēju uzskata, ka pievienoto vērtību pārtikas veikaliem dod svaigi cepta maize un konditoreja. Par svarīgu pircēji atzīst arī plašu kulinārijas sortimentu (45% respondentu), kā arī bezmaksas pirkuma maisiņu pieejamību (43%). "Tā ir mūsdienu tendence - pircēji arvien vairāk laika velta citām dienas aktivitātēm, labprāt iegādājoties jau gatavu ēdienu. Arī kvalitātei ir liela nozīme, jo mūsdienu pircējs ir ļoti zinošs un prasīgs," skaidro SIA "ELVI Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine, papildinot, ka veikalos ELVIpircējiem tiek piedāvāts plašs konditorejas un kulinārijas klāstsgan ikdienai, gan svētku galdam.

Iepirkšanās paradumus ietekmē vairāki svarīgi faktori. Pētījumā, kurā piedalījās 989 respondentu, tika noskaidrots - 65% pircēju uzskata, ka svaigi cepta maize un konditoreja dod pārtikas veikaliem vērā ņemamu pievienoto vērtību. Arī kulinārijas sortiments tiek uztverts kā priekšrocība - to atzīst 45% aptaujāto. "Konditorejas un kulinārijas piedāvājums pārtikas veikalos ievērojami atvieglo pircēja ikdienu. Tas ir aktuāli ne tikai tiem pircējiem, kam ir maz brīvā laika ēdiena pagatavošanai, bet arī tiem, kam darba laikā nav pieejamas sabiedriskās ēdināšanas iestādes," apgalvo L.Vārtukapteine.

Interesanti atzīmēt - neskatoties uz mūsdienu ekoloģisko un dabai draudzīgu dzīvesveidu, gandrīz puse jeb 43% respondentu atzīst, ka pievienoto vērtību pārtikas veikaliem dod tieši bezmaksas pirkuma maisiņu pieejamība. "Kaut arī pārtikas veikalos bezmaksas pirkuma maisiņi jau ir retums, pircēji izvēlas tomēr ērtumu. Arī veikalos ELVI var iegādāties vairākkārtlietojamas iepirkšanās somas, tomēr vislielākais pieprasījums ir tieši pēc polietilēna maisiņiem, kas cenas ziņā ir salīdzinoši lētāki, aizņem mazāk vietas un vēlāk var tikt izmantoti mājsaimniecībā," atzīst L.Vārtukapteine.

Pētījums parāda arī trīs būtiskus faktorus, kas nosaka pārtikas veikala izvēli. 89% no respondentiem iepērkas tajā veikalā, kurā attiecīgajā brīdī ir ērtāk, proti, izvēlas veikalu pēc tā atrašanās vietas. Otrais svarīgākais faktors ir uzticība veikalam: 72% aptaujas dalībnieku piekrīt, ka labāk pastāvīgi iepērkas vienā uzticamā un pārbaudītā pārtikas veikalā. Trešais faktors ir cena. Neskatoties uz to, ka produktu cenai ir būtiska nozīme, to atzīmē salīdzinoši mazāks respondentu īpatsvars (68%). Tādi faktori kā ērta atrašanās vieta un uzticība kādam konkrētam veikalam pircējiem šķiet būtiskāki. "Pircējs nav motivēts tērēt savu laiku, lai meklētu veikalu ar viszemāko cenu un izvēlas to, kas atrodas vistuvāk dzīvesvietai vai darbavietai. Taču arī tas ir spēkā ar nosacījumu, ka pircējs uzticas veikalam," komentēL.Vārtukapteine.

Interneta aptauja tika veikta pēc mazumtirgotāja ELVI pasūtījuma. Aptaujas ietvaros aptaujāti 989 respondentu.

ELVI ir franšīze ar 157 veikaliem ELVI visā Latvijā. SIA "ELVI Latvija" ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikāun ikdienas darbā. ELVI tīkla apgrozījums 2015.gadā, salīdzinot ar 2014.gadu, pieauga par 15%. Piedaloties prestižajā Latvijas Tirgotāju asociācijas konkursā, 2015.gadā mazumtirgotājs ELVI uzvarēja kategorijā"Latvijas labākais tirgotājs 2015".

SIA "ELVI Latvija"

x

Paroles atgadināšana