Ziņas no biznesa

5 neacīmredzami iemesli pārtikas veikala izvēlei

Ksenija Andrijanova, SIA "ELVI Latvija"
25.08.2016

Iemesli, kāpēc pircējs izvēlas iet uz vienu pārtikas veikalu un neiet uz citu, ir zināmi: tās ir izdevīgas cenas, laipns un atsaucīgs personāls, ātra un korekta apkalpošana, svaiga un kvalitatīva produkcija, ka arī atrašanās vieta - cilvēki izvēlas to veikalu, kas atrodas vistuvāk mājām. Nacionālais mazumtirgotājs ELVI ir noskaidrojis, ka ir arī citi iemesli, kas veicina pircēja simpātijas un lojalitāti veikalam.

Pirmais iemesls ir ērta autostāvvieta. 46% pircēju atzīst, ka dosies tieši uz to veikalu, kura autostāvvieta ir pieejama, ērta un nepārslogota. Īpaši svarīgs šis iemesls ir tiem cilvēkiem, kas iepērkas pa ceļam no darba uz mājām - tādiem pircējiem iespēja droši un ērti atstāt auto ir izšķiroša veikala izvēlē.

Otrais iemesls veikala izvēlei ir garšīga kulinārija un konditoreja - lai arī kāds nebūtu veikala sortiments, 30% pircēju izvēlēsies to veikalu, kurā var paņemt garšīgu ēdienu līdzņemšanai. Pircēji novērtē, ja veikals piedāvā iegādāties arī vienreizlietojamo karoti, dakšiņu, nazi un salvetes - tas ļauj apēst līdzi paņemto ēdienu mašīnā vai aizvest uz piknika pasākumu.

Trešais iemesls ir uzticība Latvijas produktam: 27% pircēju atklāj, ka izvēlas to veikalu, kas piedāvā vietējās izcelsmes preci. "Ir patiesi iepriecinoši dzirdēt, ka daudz pircēju dod priekšroku mūsu valsts ražojumiem," - stāsta SIA "ELVI Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine, papildinot, ka ELVI dārzeņu, ogu un zaļumu segmentā šobrīd 52% ir Latvijā audzēti labumi.

Pircēji novērtē arī iespēju izņemt skaidru naudu no bankomāta netālu no kases. Uz veikaliem, kas piedāvā šādu iespēju, labprāt dodas 13% pircēju.

Visbeidzot, pēdējais iemesls, kas veicina pircēja simpātijas, ir kafijas automāta pieejamība veikalā. Katrs desmitais pircējs izvēlas iet uz to veikalu, kas piedāvā kafiju līdzņemšanai.

Informācija ir iegūta ar pircēju aptaujas palīdzību, kas norisinājās veikalos ELVI no 2015. gada septembra līdz 2016. gada maijam konkursa "Savējie par savējiem" ietvaros. Aptaujā piedalījušies 2225 respondenti.

ELVI ir franšīze ar 155 veikaliem ELVI visā Latvijā. SIA "ELVI Latvija" ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā. ELVI tīkla apgrozījums 2015.gadā, salīdzinot ar 2014.gadu, pieauga par 15%. Piedaloties prestižajā Latvijas Tirgotāju asociācijas konkursā, 2015.gadā mazumtirgotājs ELVI uzvarēja kategorijā "Latvijas labākais tirgotājs 2015".

SIA "ELVI Latvija"

x

Paroles atgadināšana