Ziņas no biznesa

Zīmola "Trikata" piens un kefīrs pieejams patērētājiem jau septembrī

Rita Voronkova, SIA "Latvijas Piens"
05.09.2016

Latvijas lauksaimniekiem piederošais piena pārstrādes uzņēmums Latvijas Piens paplašinājis produktu portfeli. Zīmola TRIKATA ietvaros tas piedāvā divus jaunus, augstvērtīgus piena produktus - pienu ar D vitamīnu un kefīru ar bifidobaktērijām, kas ražoti no Latvijas zemnieku saimniecībās saražotā piena. RIMI veikalu tīklā abi produkti pieejami jau no septembra sākuma, citos tirdzniecības tīklos - mēneša laikā.

Anita Skudra, Latvijas Piens valdes priekšsēdētāja: „ Latvijas zemnieku saimniecībās saražotais piens ir jāpārvērš produktos ar augstu pievienoto vērtību un tiem jāatbilst patērētāju aktuālajām vajadzībām. Jau vairākus gadus sadarbojamies ar Latvijas Lauksaimniecības universitāti un konsultējamies arī ar zinātniekiem Baltijā. Pētījumi liecina ka, dzīvojot Baltijas klimatiskajos apstākļos, D vitamīna trūkums ir aktualitāte un mēs varam piedāvāt pienu, kam pievienots tieši šis vitamīns. Savukārt bifidobaktērijas lactobacillus fermentum ME-3, kas pievienotas kefīram, veicina zarnu trakta darbību un palīdz uzturēt veselīgu organisma iekšējo vidi.

Produkta kvalitāte un produkta cena ir vēl divi būtiski faktori, ko jāspēj nodrošināt ražotājam. Uzskatu, ka līdz šim nav novērtētas tās racionālās iespējas, ko dod sadarbība un vienotais Baltijas tirgus. Ja kvalitātes sistēmas un standarti, kas ieviesti uzņēmumos ir līdzvērtīgi, racionāla sadarbība ļauj piedāvāt patērētājiem vajadzīgo kvalitāti un cenu. Mūsu jauno produktu ražošanai izveidojām sadarbību ar vienu no Igaunijas piena pārstrādātājiem. Sadarbības rezultātā Latvijā ražotais piens pārtaps augstvērtīgos piena produktos un būs pieejams patērētājiem Latvijā un nākotnē - arī Igaunijā. Piena pārstrādātāju sadarbība ir viena no iespējām kā mazināt kritisko situāciju, kādā jau divus gadus strādā visa piena nozare Baltijā un pasaulē. Tā spējam attīstīt produktu portfeli un turpināt savu pamata uzdevumu - gādāt, lai Latvijā saražotais piens pārtop augstvērtīgos produktos, kas aktuāli un pieejami patērētājiem Baltijā un eksporta tirgos. Šoruden plānots slēgt vēl vienu starptautisku sadarbības līgumu zīmola TRIKATA darbības paplašināšanai.“

2014.gadā Latvijas Piens uzsāka siera ražošanas paplašināšanu, lai vietējam un eksporta tirgiem piedāvātu produktu ar augstāku pievienoto vērtību. Latvijas Piens aktīvi strādājis, lai diversificētu tirgus riskus, fokusējoties uz siera ražošanu un eksporta palielināšanu. Kopumā Latvijas Piens eksportē uz 11 valstīm, Skandināvija ir kļuvusi par Latvijas Piens nozīmīgāko reģionu siera eksportā. Uzņēmums eksportē 50% no saražotā siera. Vienlaicīgi tiek veikta jaunu eksporta tirgu izpēte, notiek jaunu, eksporta tirgiem piemērotu piena produktu izstrāde. Koncentrējot resursus eksporta attīstībai, uzņēmums piedalās nozīmīgās starptautiskās izstādēs: Gulf Food Dubaijā, IFE Londonā, SIAL China, Ķīnā, Anuga Vācijā.

BRC standarta prasību īstenošana uzņēmumam paver ceļu uz sadarbību ar mazumtirdzniecības uzņēmumiem, jo veikalu tīkli Eiropā, pasaulē un arī Baltijā izvēlas sadarboties ar ražotājiem un piegādātājiem, kuru produkcija sertificēta atbilstoši šim standartam.

SIA "Latvijas Piens"

x

Paroles atgadināšana