(Fragments) "Mums zaļš ir viss, pat aizkari. Un no rīta, kad pamostamies, graužam zaļu gurķi!" raitā solī vadādams pa ražotnes teritoriju, smejas Pure Food padomes priekšsēdētājs Aivars Žimants, kura uzņēmums Dienas un Porter Novelli Reputācijas topa zaļākā uzņēmuma kategorijā šogad ieguva piekto vietu. LD pārliecinājās, ka zaļa Pure Food ir ne tikai attieksme, bet arī tehnoloģijas.

Jaunajā ražotnē, uz kuru Pure Food pārcēlās pirms vairāk nekā trim gadiem, tolaik investēti 4,5 miljoni eiro, un tā uzņēmumam bija īsta zaļā revolūcija. Dziļurbums, jaunās ūdens filtrēšanas un attīrīšanas stacijas — tas viss nu ir apzīmogots ar zaļāku zīmogu, vērtē Pure Food vadība. Piemēram, iepriekš rūpnīcas katlumājā kurinātas ogles un kokmateriālu atbiras, kas radīja izmešus. Jaunajā ražotnē pāriets uz tvaiku. Pure Food atzīst, ka augstu zaļo latiņu uztur arī klienti, jo lielie korporatīvie pasūtītāji pieprasa, lai produkcija būtu tapusi pēc iespējas videi draudzīgākā veidā. "Prasīgākie? Droši vien somi," spriež A.Žimants.

Populārākā sula Latvijā ir apelsīnu, un Pure Food saka, ka daudz zaļāk to gatavot no koncentrāta, nevis importēt no Āfrikas kontinenta jau gatavu. "Pretējā gadījumā atšķirība starp atvestu jau gatavu sulu un tādu, kas Latvijā gatavota no koncentrāta, ir ūdens. Bet otrā svaru kausā ir degviela, kas patērēta, to visu uz Latviju atvedot," koncentrāta zaļos aspektus vērtē valdes priekšsēdētājs Aigars Balodis.