Kooperācija

„Latvijas piens” uzsāk siera ražošanu un prezentē uzņēmuma zīmolu

Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA)
14.12.2012

11. decembrī  zemnieku uzņēmums „Latvijas piens” uzsāka siera ražošanu plašam patēriņam, triju mēnešu laikā plānojot sasniegt 300 tonnas siera mēnesī.  Līdz ar siera iekārtu iedarbināšanu, „Latvijas piens” prezentēja arī  uzņēmuma zīmolu – apļa formā ietvertu nosaukumu LATVIJAS PIENS, kas simbolizē vienotību, vienkāršību un fokusu.

Vēl pirms gada zemniekiem nācās smagi cīnīties, lai pierādītu, ka ir spējīgi gan uzcelt savu rūpnīcu, gan tajā saimniekot. Konkurentu pārmetumi ir stiprinājuši zemnieku vienotību un spēju moblizēties kopējai lietai – 10,7 miljonu vērtie ieguldījumi uzņēmumā  „Latvijas piens” ir veikti un rūpnīca ir veiksmīgi iedarbināta. Kopš jūnija beigām, kad tika pabeigti ieguldījumi uzņēmuma 1. kārtā,  tiek ražoti eksporta produkti – vājpiena koncentrāts un saldais krējums. Pabeidzot ieguldījumus uzņēmuma 2. kārtā, ar pilnu jaudu uzsākta gan vietējā tirgū, gan eksportā pieprasīto Šveices tipa apaļo sieru – dažāda veida „Trikantāleru”, kā arī Krievijas un Holandes tipa sieru ražošana. „Latvijas pienā” ražotais siers pēc nogatavināšanas pie patērētājiem nonāks nākamā gada sākumā. Tos piedāvās gan ar pircējiem ierasto „Trikātas” zīmolu, gan ar vēl nebijušu zīmolu, ko uzņēmums prezentēs vienlaikus ar jaunās produkcijas nonākšanu veikalu plauktos.
Kooperatīva „Dzēse” valdes priekšsēdētājs, viens no rūpnīcas līdzīpašniekiem Māris Petrēvics: „Es lepojos ar to, ko ka esam spējuši būt vienoti un īstenot savus sapņus – kļūt par saimniekiem ne tikai savā sētā, bet arī savā uzņēmumā. Mēs esam pierādījuši, ka latvieši spēj sadarboties kopēja mērķa labā. Mūsu pašu 600 zemnieki, kas spēja  vienoties par šo miljoniem vērto projektu, ar savām domām, prasmēm un dzīves stāstiem arī ir „Latvijas piena” būtība un galvenais stāsts, kas ir „Latvijas piens” jaunā zīmola pamatā”.
Uldis Krievārs, kooperatīva „Trikāta KS”valdes priekšsēdētājs: „„Lavijas piens”  ir unikāls sadarbības piemērs Baltijā – ne Lietuvā, ne Igaunijā tik lielam skaitam zemnieku nav izdevies apvienoties, lai radītu šādu līdzīgu projektu. Vecajās ES valstīs zemnieki savu kooperāciju un uzņēmumus radījuši gadu desmitu un pat gadsimta laikā, mēs to paveicām pāris gados. Ņemot vērā tik vienkāršo, bet tajā pat laikā unikālo sadarbības piemēru, mūsu uzņēmuma logotips simbolizē vienkāršību, vienotību un fokusu. Mūsu stāstā katra no saimniecībām kartē ir atzīmēta kā punkts, tādējādi aplis simbolizē šos daudzos mazos punktus, kas apvienojušies vienā „Latvijas pienā”. Šie daudzie punkti nav anonīmi. Savienību un spēku rada katrs saimnieks un katra saimniecība, un to nosaukumi ir ietverti „Latvijas piens” vizuālās identitātes rakstā.”
Modris Spuģis, kooperatīva „Piena partneri KS” vadītājs: ”Mūsu kooperatīvu  biedri apzinās, ka „Latvijas piens” ir projekts, kas dod stabilitāti ilgtermiņā. Mēs esam tikai ceļa sākumā – klajā vietā no nulles ir radīta jauna rūpnīca. Vēl pērn septembrī šajā vietā bija būvbedre, tagad atrodamies uzņēmumā, kas aprīkots ar modernām tehnoloģijām un šeit strādā vairāk nekā 50 profesionāli darbinieki.”
Kopš rūpnīcas iedarbināšanas, „Latvijas piens” pakāpeniski kāpinājis svaigpiena pārstrādi, tādējādi pusgada laikā panākot, ka apmēram 50% no kooperatīvu saražotā piena vairs netiek izvesti uz Lietuvu, bet tiek pārstrādāti tepat Latvijā. Līdz ar siera ražošanas uzsākšanu būtiski palielināsies pieprasījums pēc zemnieku saražotā piena, tādējādi jau 2013.gada laikā „Latvijas piens” pārstrādās visu rūpnīcas īpašnieku – 600 zemnieku saražoto svaigpienu augstas pievienotās vērtības produktos.
Vājpiena koncentrātu un krējumu eksportē uz Vāciju, Holandi, Austriju, Igauniju un  citām valstīm. Savukārt siera ražošanā izmantos kooperatīvam „Trikāta KS” piederošā a/s „Trikātas siers” gadiem krātās siera gatavošanas tradīcijas un pieredzi, kā arī eksporta iestrādes. Siers ar „Trikātas” zīmolu ir viens no retajiem Latvijā saražotajiem pārtikas produktiem, kas  Eiropās tirgū jau tiek pārdots kā Latvijas zemnieku produkts.
Raimonds Freimanis, uzņēmuma „Latvijas piens” valdes priekšsēdētājs: „Uzņēmuma pamata produkts ir un būs siers. Līdz šim, strādājot a/s „Trikātas siers” esam izgājuši labu skolu un pierādījuši ka spējam  ļoti veiksmīgi gan vietējā tirgū, gan eksportā pārdot vidēji 80 tonnas siera mēnesī. Šobrīd esam izaicinājuma priekša – tikpat veiksmīgi turpināt darbu pie nostiprināšanās gan Latvijas, gan eksporta tirgos, kur realizēsim sākotnēji līdz 300 tonnām siera mēnesī. Mums ir pamats domāt, ka 300 tonnas siera saražošana un pārdošana nav neiespējamā misija.”

Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA)

x

Paroles atgadināšana