Citas ziņas sadaļā
Procesi piena tirgū: cenu straujais kāpums ir beidzies
Stratēģijas izstrāde noturīgas un multifunkcionālas piena nozares attīstībai Latvijā
Noturīgas un multifunkcionālas piena nozares attīstība Latvijā: izaicinājumi un risinājumi
Bez paradumu maiņas cilvēces izliešana notekcaurulē...
Viedoklis par 2020. gadā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pieņemšanu noteiktās Administratīvi teritoriālās reformas būtību, formulēšanas procesu un turpmāko ietekmi
Šī ekonomikas aste ir neglābjami iekaisusi, tas ir gangrēnas perēklis. Kuru vienkārši jāamputē
Andris Miglavs LZA konsīlijā par ATR-2019: VARAM īstenotā pieeja patiešām ir katastrofāla
Atklātā vēstule par Āfrikas cūku mēra ierobežošanas pasākumiem
Latvijas iedzīvotāji uzskata - rudzu maize ir vērtība, kas jāsaglabā
Aizdomas par dzīvnieku draugu reiderismu pret Balticovo
ViedokļiPārtikas kravas uz Ķīnu izdevīgāk būs vest pa jūruIngūna Vitenburga, Nac.ag. LETA
09.09.2014 Latvijas pārtikas ražotājiem, kuri vēlas pārdot savu produkciju Ķīnā, ir jārēķinās, ka tas nenotiks tik ātri, jo no paziņojuma par tirgus atvēršanu līdz brīdim, kad tiks saņemti visi apstiprinājumi, paies laiks, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš. Viņš arī skaidro, ka cenu ziņā produktus transportēt uz Ķīnu būs izdevīgāk pa jūru, ņemot vērā, ka no Ķīnas tiek transportētas vērienīgākas kravu plūsmas, sevišķi tās, kas nāk uz Latvijas pusi. Tas nozīmē, ka ir daudz tukšu konteineru, kurus "par smieklīgu cenu" var aizsūtīt atpakaļ uz Ķīnu. Kā uzsver eksperts, esot skaidrs, ka uz Ķīnu, visticamāk, netiks vesti svaigie piena produkti. Tas būšot piena pulveris un produkti, kam ir ilgs uzglabāšanas termiņš. "Domāju, ka tie nebūs autopārvadātāji, kuri iegūs jaunas kravas, jo savu teritoriju Ķīna ir bloķējusi un svešus autopārvadātājus iekšā nelaiž. Līdz ar to attiecīgi būtu jāveic pārkraušana. Cenu ziņā ir skaidrs, ka izdevīgākais variants būs vest produkciju pa jūru, ņemot vērā disbalansu, kas pastāv starp kravu plūsmām no un uz Ķīnu. No Ķīnas tiek transportētas vērienīgākas kravu plūsmas, sevišķi tās, kas nāk uz Latvijas pusi. Tas nozīmē, ka ir daudz tukšu konteineru, kurus var aizsūtīt atpakaļ uz Ķīnu," uzsver Krūmiņš. Jautāts, vai tā ir jauna iespēja ostām, eksperts norāda, ka salīdzinoši šie apjomi nebūs tik lieli. Turklāt paiešot laiks, kamēr varēs tikt Ķīnas tirgū iekšā. "No brīža, kad saka, ka tirgus ir atvērts, līdz brīdim, kad tiks saņemti visi apstiprinājumi, sertifikāti, paies gadi. Tas tā nebūs, ka vasarā vai ziemā kaut kas notiks, viennozīmīgi - nē," uzsvēra Krūmiņš. Kā ziņots, 7.augustā tika noteikts Krievijas embargo, kurš attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem, kas tiek importēti no ES, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu. Saistībā ar Krievijas embargo pārtikas preču ražotājiem patlaban ir rasta iespēja eksportēt preci uz Ķīnu, savukārt produkcijas apjoms būs atkarīgs no ražotāju spējas konkurēt ar savas preces kvalitāti pārsātinātajā Āzijas tirgū, atzinis ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP/V). "Krievijas aizlieguma dēļ veidojas piena pārprodukcija visā Eiropas Savienībā, kas ietekmē cenas, līdz ar to fokusējamies uz tirgiem, kur varētu preci realizēt. Piensaimniecības jomā iezīmēti trīs tirgi - Ķīna, Baltkrievija un Kazahstāna. Latvija būs pirmā Baltijas valsts, kam būs sertifikācija piena produktu eksportam uz šo valsti. Ķīnas inspektori jau ir bijuši Latvijā, vēl viena vizīte gaidāma tuvākajā laikā, tālāk viss atkarīgs no pašu uzņēmēju iniciatīvas un vēlmes saņemt Ķīnas tirgum nepieciešamo sertifikātu," sacīja ministrs. Visu interviju ar Krūmiņu var lasīt portālā "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas" (http://www.nozare.lv/comments/item/13353691-FB2A-4D2C-1E45-C3EFE81F0003/). |