Citas ziņas sadaļā
Arnis Kluinis atkailina RB karaļa lepras perēkļus
Aivara Strakšas komentārs Satiksmes ministra Briškena intervijai raidījumam "Krustpunktā" par projektu "Rail Baltica"
Kredīta potenciāls biznesā 2 GEUR? Vairāk nekā 80 tūkstoši uzņēmumu nevar pretendēt uz kredītu. Kāpēc tā?
Ekonomikas jomā galvenās darāmās lietas
Ekonomikas jomā galvenās darāmās lietas. 2022.decembris
Mobilitāte&infrastruktūraIedzīvotāju blīvums un ceļu tīkls LatvijāIvars Bergs, AgroPols
22.02.2024 Ivara Berga publicējums SG:
Vietās, kur zems iedzīvotāju blīvums nereti ir augsts ceļu blīvums, tas nozīmē, ka maz vai ļoti maz cilvēkiem ir jāuztur daudz infrastruktūra. Un tas ir tikai loģiski, ka tā ir sliktā stāvoklī, jo tam trūkst naudas, pat neskatoties uz to, ka pašvaldībām tiek novirzītas mērķdotācijas ceļu un ielu uzturēšanai.
Saliku infografikā novadu pašvaldību (pilsētas ignorēju, jo tur cits stāsts) īpašumā esošo ceļu un ielu garumus, kā arī cilvēku skaitu pašvaldībā, kuriem jāuztur viens eventuālais ceļa/ielas kilometrs. Ņemot vērā demogrāfisko slodzi, strādājošo skaits, kuram jāuztur šie ceļi, ir jādala ar vismaz 2.
Diez jau kas nav, ja uz 6 vai 7 strādājošiem ir 1 km autoceļa, kas jāuztur.
p.s. Mongoļi ar savu iedzīvotāju blīvumu ir malači. Pie iedzīvotāju blīvuma 2,17 cilvēki uz 1 km2 viņi ir pamanījušies, ka 1 kilometru autoceļa ir jāuztur 29,6 cilvēkiem.
|