Citas ziņas sadaļā
Ekonomikas attīstība Latvijas valstpilsētās un reģionu "lauku teritorijās": 2022
Mājokļu kredītu pieejamības reģionālie izaicinājumi
Jurģis Liepnieks par pašvaldību budžetiem: Tā ir ačgārnība!
Valstspilsētas un pārējā Latvija
Ir mums tāda ministre IB-iņa
Ekonomikas attīstība Latvijas valstpilsētās un reģionu "lauku teritorijās"
Sieviešu/vīriešu distribūcija Latvijā
Kompromiss starp putekļiem un bedru lāpīšanu
Latvijas Administratīvi teritoriālā 2019.-2020. gada reforma. Skats no aizmugures
Viedoklis par 2020. gadā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pieņemšanu noteiktās Administratīvi teritoriālās reformas būtību, formulēšanas procesu un turpmāko ietekmi
Reģioni un attīstībaIedzīvotāju blīvums un ceļu tīkls LatvijāIvars Bergs, AgroPols
22.02.2024 Ivara Berga publicējums SG:
Vietās, kur zems iedzīvotāju blīvums nereti ir augsts ceļu blīvums, tas nozīmē, ka maz vai ļoti maz cilvēkiem ir jāuztur daudz infrastruktūra. Un tas ir tikai loģiski, ka tā ir sliktā stāvoklī, jo tam trūkst naudas, pat neskatoties uz to, ka pašvaldībām tiek novirzītas mērķdotācijas ceļu un ielu uzturēšanai.
Saliku infografikā novadu pašvaldību (pilsētas ignorēju, jo tur cits stāsts) īpašumā esošo ceļu un ielu garumus, kā arī cilvēku skaitu pašvaldībā, kuriem jāuztur viens eventuālais ceļa/ielas kilometrs. Ņemot vērā demogrāfisko slodzi, strādājošo skaits, kuram jāuztur šie ceļi, ir jādala ar vismaz 2.
Diez jau kas nav, ja uz 6 vai 7 strādājošiem ir 1 km autoceļa, kas jāuztur.
![]() p.s. Mongoļi ar savu iedzīvotāju blīvumu ir malači. Pie iedzīvotāju blīvuma 2,17 cilvēki uz 1 km2 viņi ir pamanījušies, ka 1 kilometru autoceļa ir jāuztur 29,6 cilvēkiem.
|