Citas ziņas sadaļā
Jurģis Liepnieks par pašvaldību budžetiem: Tā ir ačgārnība!
Kādēļ vietvarām šogad tik grūti sagatavot budžetus?
Latvijas Administratīvi teritoriālā 2019.-2020. gada reforma. Skats no aizmugures
Esam nosolidarizējušies valsts interešu vārdā
Ikšķiles mēram jāpaskaidro, kāpēc nepareizā procedūrā atļāvis ceļu salabot
ATR-2020 un iedzīvotāju kopienas
Nodokļu izmaiņas neesot pārdomātas tā reģionālie centri
Tēze "reģioni cenšas uzņēmumus attīstīt" ir maldinoša
Pēteris Strautiņš: Reģionu nākotne būs laba, vai tās nebūs
Saeima konceptuāli atbalsta novadu reformu
PašvaldībasIedzīvotāju blīvums un ceļu tīkls LatvijāIvars Bergs, AgroPols
22.02.2024 Ivara Berga publicējums SG:
Vietās, kur zems iedzīvotāju blīvums nereti ir augsts ceļu blīvums, tas nozīmē, ka maz vai ļoti maz cilvēkiem ir jāuztur daudz infrastruktūra. Un tas ir tikai loģiski, ka tā ir sliktā stāvoklī, jo tam trūkst naudas, pat neskatoties uz to, ka pašvaldībām tiek novirzītas mērķdotācijas ceļu un ielu uzturēšanai.
Saliku infografikā novadu pašvaldību (pilsētas ignorēju, jo tur cits stāsts) īpašumā esošo ceļu un ielu garumus, kā arī cilvēku skaitu pašvaldībā, kuriem jāuztur viens eventuālais ceļa/ielas kilometrs. Ņemot vērā demogrāfisko slodzi, strādājošo skaits, kuram jāuztur šie ceļi, ir jādala ar vismaz 2.
Diez jau kas nav, ja uz 6 vai 7 strādājošiem ir 1 km autoceļa, kas jāuztur.
p.s. Mongoļi ar savu iedzīvotāju blīvumu ir malači. Pie iedzīvotāju blīvuma 2,17 cilvēki uz 1 km2 viņi ir pamanījušies, ka 1 kilometru autoceļa ir jāuztur 29,6 cilvēkiem.
|