Ekonomika un finanses

Papildu prasības uztura bagātinātāju reklāmas un izplatīšanas jomā

Ilze Vabole, AgroPols
17.03.2014

Zemkopības ministrija sagatavojusi izmaiņas noteikumos, kas nosaka papildu prasības uztura bagātinātāju reklāmas un izplatīšanas jomā, tādējādi nodrošinot patērētāju tiesību aizsardzības uzlabošanu, informēja ZM sabiedrisko attiecību speciāliste Viktorija Kalniņa. Grozījumus ceturtdien, 13. martā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē.

Praksē ir sastopami gadījumi, kad tiek reklamēts uztura bagātinātājs, bet reklāmā netiek iekļauts produkta tirdzniecības nosaukums „Uztura bagātinātājs”. Piemēram, tiek reklamēti vitamīni, bet reklāmā netiek iekļauta norāde vai paziņojums, ka vitamīni ir uztura bagātinātājs, kas paredzēts parasta uztura papildināšanai, un patērētājs nesaņem pilnvērtīgu informāciju par reklamējamo pārtikas produktu. Uztura bagātinātāji ir pārtikas produkti parasta uztura vai ikdienas uztura papildināšanai ar koncentrētām minerālvielām vai vitamīniem, vai arī citas vielas ar uzturvērtību vai fizioloģisku ietekmi.

Izmaiņas noteikumos paredz, ka turpmāk, reklamējot uztura bagātinātāju, reklāmā būs jānorāda, ka reklamējamais pārtikas produkts ir „Uztura bagātinātājs”. Tāpat izmaiņas noteikumos paredz iekļaut prasību, ka uztura bagātinātāju ražotājam vai izplatītājam tirdzniecības vieta ir jānodrošina ar informāciju par produktiem, ko tas izplata, lai pārdevējs varētu sniegt arī atbilstošu informāciju patērētājam. Šādu prasību ir nepieciešams ieviest, lai nodrošinātu patērētāju tiesību aizsardzību un skaidru patērētāja informētību uztura bagātinātāju iegādē.

Izmaiņas noteikumos vēl tiks skatītas valdībā. Plašāka informācija par grozījumiem Ministru kabineta (MK) 2005. gada 20. septembra noteikumos Nr. 725 „Noteikumi par obligātajām nekaitīguma un marķējuma prasībām uztura bagātinātājiem un uztura bagātinātāju reģistrācijas kārtību” pieejama MK mājaslapā: saite.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana