Citas ziņas sadaļā
Pērn un šogad
LOSP: mainījusies akcīzes nodokļa atmaksa par dīzeļdegvielu
Ķīnieši vērš skatu uz Igaunijas laukiem
Jaunā ūnija apdraud mūsu ražotājus, īpaši cūkaudzētājus
Samazinās ES ābolu imports
Ukrainā prognozē ābolu importa palielinājumu
Krievija interesējas par Holandes sīpoliem
Polijā dārgāki galviņkāposti un galda bietes
Izlasa tikai katrs piektais
A/S Preiļu siers ņirgājas par zemniekiem un zemnieku kooperatīviem
AgroPolsIzlasa tikai katrs piektaisMārīte Gailīte, AgroPols
08.01.2010 Pēc Ofenbahas sabiedriskā viedokļa pētījumu institūta Marplan (Vācija) veiktās patērētāju aptaujas datiem, tikai katrs piektais (18,9%) patērētājs pievērš uzmanību pārtikas produktu norādēm par olbaltumvielu, tauku vai ogļhidrātu saturu. Bet trešdaļa aptaujāto norādēs ieskatās šad tad. Interesanti, ka sievietes ievērojami vairāk nekā vīrieši interesējas par to, ko pērk. Uzmanību produkta uzturvērtībai parasti pievērš gandrīz ceturtā daļa sieviešu (24,5%), turpretī par to interesējas tikai 13% vīriešu. Gandrīz 40% vīriešu ir vienalga, kas rakstīts, savukārt no sievietēm tikai 17% atzīstas šādā nevērībā. Savukārt 4% aptaujāto atzīst, ka nepievērš uzmanību uzturvērtības norādēm, jo tās vienkārši nesaprotot, bet 9% apgalvo, ka šīs norādes nav iespējams izlasīt, jo burti esot pārāk sīki. Katrs desmitais vīrietis aizbildinās, ka nepērk pārtiku pats, bet tikai katra piecdesmitā sieviete piemin šo apstākli. Interese par pārtikas sastāvu palielinās ģimenēs ar vidējiem ienākumiem. Mājsaimniecībās ar ienākumu līdz 1000 eiro mēnesī tikai 15% patērētāju pievērš uzmanību uzturvērtības norādēm, turpretī mājsaimniecībās ar vidējo ienākumu virs 2500 eiro mēnesī šādu ir jau 23,7%. Marplan aptauja veikta aizvadītā gada rudenī (no 30. oktobra līdz 23. novembrim), aptaujājot visā Vācijā 2370 cilvēkus, kuri ir vecāki par 18 gadiem, runā vāciski un dzīvo privātmājās. |