Citas ziņas sadaļā
Ko Latvijas uzņēmējdarbības videi nozīmēja FM 16.augusta darba nodokļu pārmaiņu priekšlikumi
Darba (darbaspēka) nodokļu sistēma. Kāda tā ir Latvijā uz apkārtējā Baltijas fona
Latvijas iedzīvotāji aptaujā nepiekrīt PVN paaugstināšanai
Ekonomists Andris Miglavs: "Latvija ir pazaudējusi vēl divus ekonomikas attīstības gadus"
Latvijā reģistrēto nodokļu maksātāju dalījums pēc darbinieku skaita 2023.gadā
Jurģis Liepnieks par pašvaldību budžetiem: Tā ir ačgārnība!
Par obligātajām ienākumu deklarācijām
Latvijā jāmaina darbanespējas labu regulējums
Eiropas valstu parādus salīdzinošā tabula.
Mūsu Baltijas kaimiņi nolēmuši pārmaiņas nodokļos
Nodokļi&valstsAnderss: risinājums autoratlīdzību deofšorizēšanai ir visnotaļ saprātīgs un godīgsAnderss Beverens, AgroPols
14.10.2020 Ministru kabinets 2020.gada 9. oktobrī apstiprināja izmaiņas autoratlīdzības saņēmēju IIN maksāšanas režīmā. Ministru kabineta ārkārtas sēdē izskatīja Finanšu ministrijas sagatavotus grozījumus likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli". Likumprojekts paredz veikt izmaiņas līdzšinējā autoratlīdzības ienākuma saņēmējam piemērotajā IIN maksāšanas režīmā. Tā mērķis ir samērīga nodokļu sloga uzlikšana autoratlīdzības ienākumam, kā arī nodokļu - IIN un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) - režīma vienkāršošana. Likumprojekts paredz, laika periodā no nākamā gada 1. jūlija līdz 31. decembrim piemērot īpašu nodokļa maksāšanas režīmu autoratlīdzības saņēmējiem, kuriem atlīdzību izmaksā ienākuma izmaksātājs, kas nav mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācija, un kuri nav reģistrējuši saimniecisko darbību. Nākamā gada otrajā pusgadā personai, kas saņem autoratlīdzību un nav reģistrējusi saimniecisko darbību, ienākuma izmaksātājs ietur nodokli 25% apmērā, no kura 80% tiek novirzīti VSAOI, bet 20% - IIN. Pie visas manas "nemīlestības" pret pašreizējo nodokļu un budžeta politiku, publiskotais risinājums autoratlīdzību deofšorizēšanai šķiet visnotaļ saprātīgs. Ja gribi visu pa vienkāršo - 25% no apgrozījuma kā summārais nodoklis. Kas patiesībā joprojām ir ļoti maz. Gandrīz 2x mazāk kā vispārējam strādājošam. Ja ir arī kādi saimnieciskās darbības izdevumi, ir iespēja kļūt par saimnieciskās darbības veicēju, reģistrējot gan ienākumus, gan izdevumus un attiecīgi vedot grāmatvedību ar visu saistīto papildus resursu patēriņu, bet ar varbūtēju iespēju samaksāt mazāku nodokli. Šis ceļš ir atzīstams par patiešām pareizu rīcības attīstības virzienu. Ja esam godīgi un neparazitējoši savas valsts pilsoņi. Kaut saprotu, ka katram, kam palielinās izmaksas, šīs pārmaiņas nav patīkamas- tā ir pilnīgi normāla beznosacījuma reakcija. Un ievērosim - pārmaiņas spēkā var stāties spēkā vispār gandrīz pēc gada... |