Procesi ekonomikā

“Mazajam ražotājam” ir tikai divi ceļi savas nākotnes saglabāšanai.

Anderss Beverens, AgroPols
07.01.2021

Uzņēmējs jau diezgan skaidri pats pasaka – nosacīti “mazajam ražotājam” ir tikai divi ceļi savas nākotnes saglabāšanai.

Pirmais – ražot (sākt to darīt) tik īpašu un patērētājam vajadzīgu produktu, ko tirgū nespēj (uzskata par nemērķtiecīgu) piedāvāt BaltiCovo līdzīgā mēroga uzņēmumi (vai tiešām ārpus bioloģiskās lauksaimniecības sistēmai sertificētas produkcijas ražošanas ir iespējamas vēl kādas citas reāli īpašās olas???).

Otrs – veidot līdzīgu mazo un vidējo uzņēmumu kooperatīvu, kas strādā tirgū ar vienotu pārdošanas un resursu iegādes stratēģiju, kas ļauj līdzsvarot tirgus spēku. Kā to izdarījuši, piemēram mazi tirgotāji , veidojot zīmolus Top, Lats, Citro.

Teorētiski ir trešais ceļš – palikt par sava novada uzņēmumu – ražot olas tikai savam ģeogrāfiski tuvajam tirgum (~ 30 km rādiuss bez citiem līdzīgiem konkurentiem) un konkurēt ar zemākām loģistikas izmaksām. Ceturtā ceļa ‘godīgas konkurences’ apstākļos vienkārši nav.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana