Latvijas tirgos

Zelta medaļas atceļo uz Latviju

Andra Ūdre, Mārketinga padome
23.09.2009

Visvairāk apbalvojumus saņēma zivju pārstrādes uzņēmums “Karavela”, kas pārstāv zīmolu “Kaija”. Esam gandarīti par “Karavelas” panākumiem, kas arvien paplašina savas produkcijas noietu. No visas saražotās produkcijas, 5% tiek eksportēti uz Krieviju. Īpašu uzmanību izpelnījās arī Latvijā iecienītie laša salāti dažādās gaumēs, kas kā “Gada produkts 2009” saņēma zelta medaļas.


Zelta medaļas atceļo uz Latviju

Šogad starptautiskajā pārtikas izstādē "World Food Moscow", kurā bija plaši pārstāvēti piecpadsmit Latvijas uzņēmumi, tika saņemtas 10 medaļas (gan zelta, gan bronzas).

“Par izstādes veiksmīgo norisi liecina saņemtās godalgas. Visvairāk apbalvojumus saņēma zivju pārstrādes uzņēmums “Karavela”, kas pārstāv zīmolu “Kaija”. Esam gandarīti par “Karavelas” panākumiem, kas arvien paplašina savas produkcijas noietu. No visas saražotās produkcijas, 5% tiek eksportēti uz Krieviju. Īpašu uzmanību izpelnījās arī Latvijā iecienītie laša salāti dažādās gaumēs, kas kā “Gada produkts 2009” saņēma zelta medaļas. Arī sabiedrība “IMS” saņēma zelta medaļu par Rīgas šprotēm eļļā un Ventspils zivju kombināts par šprotēm un mencu aknām. Savukārt, maizes izstrādājumu grupā zelta medaļu ieguva “Baltās naktis” produkcija - cepumi “Mario piparkūkas”. Kopumā izstāde noritējusi veiksmīgi, ko apliecina uzņēmumu nodibinātie kontakti ar vairumtirdzniecības ķēdi „X5 Retail Group” un nostiprināti jau esošie kontakti ar pārstāvjiem no visas Krievijas un bijušajiem Padomju Savienības blokiem”, komentē biedrības “Mārketinga padome” direktore Ingūna Gulbe.

Zelta un bronzas medaļas “Gada produkts 2009” saņēma sekojoši uzņēmumi par produkciju:

- A/S „Karavela”

· Zelta - Skumbrijas fileja Ķīnas mērcē, sardīnes fileja eļļā, laša salāti itāļu gaumē, laša salāti meksikāņu gaumē, laša salāti ungāru gaumē;

· Bronzas - Siļķes fileja tomātu mērcē.

- SIA „Sabiedrība IMS”

· Zelta - Rīgas šprotes eļļā.

- SIA “Baltās naktis”

· Zelta - cepumi “Mario piparkūkas”.

- A/S „Ventspils zivju konservu kombināts”

· Atzinības - Šprotes eļļā, mencu aknas.

„Par izstādi “World Food Moscow” varu teikt, ka tā aizritēja daudz veiksmīgāk un pozitīvākās noskaņās nekā izstāde “Prodexpo 2009”, kas norisinājās š. g. februārī, jo situācija Krievijas tirgū ir uzlabojusies un nostabilizējusies. Izstāde ir nostiprinājusi pārliecību par jau esošajiem klientiem, ir skaidrība par tirgu un pārstāvjiem tajā, kā arī noslēgta vienošanās par mūsu produkcijas ražojumu tirdzniecību Maskavas tirdzniecības lielveikalu tīklā. Šobrīd atliek aktīvi strādāt ar jau esošo, kā arī plānot un īstenot jaunus projektus sadarbībā ar Vāciju un Franciju. Plānojam ieviest jaunus produktus, pielāgojot citas tehnoloģijas,” stāsta SIA “Karavela” valdes loceklis Andris Bite.

“Lieliskas sadarbības rezultātā, pirmo reizi zivrūpniecība tika pārstāvēta zem viena jumta. Tā ir lieliska zīme, ka savstarpēji intensīvi konkurējoši uzņēmumi var atrasties vienā stendā, nevis katrs savā stūrī, spējot piesaistīt klientus arī startējot kopā. Ar šo vēlamies rādīt piemēru, kā to vajadzētu darīt, jo rezultātā ieguvēji ir visi, tai skaitā arī Latvijas tautsaimniecība. Vēlos teikt paldies visiem tiem, kas palīdzēja šo projektu realizēt dzīvē,” tā Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

“Uzņēmumi bija apmierināti ar noslēgtajiem līgumiem, un uzskata izstādi par izdevušos. Runājot par klientiem, tie bija ļoti apmierināti, ka Latvijas Zivrūpniecības stends atrodas vienkopus. Esošie Krievijas kontakti izstādē papildināti ar jauniem - Vidusāzijas, Rietumeiropas valstīm, arī Izraēlu. Uzsverot konkurences jautājumu starp šprotu ražotājiem, jāmin, ka pastāv liela sacensība, jo arī Krievijas ražotāji plaši pārstāv šprotu konservus, taču Latvijas ražotāji viennozīmīgi var iespaidot kopējo tirgu ar augsto kvalitāti, piegāžu regularitāti un ar to, ka mums pieejama labāka izejviela - Baltijas jūras brētliņas, kas pamatā tiek iepirktas uz vietas no Latvijas zvejniekiem. Latvijas ražotājiem nākas konkurēt arī izmaksu ziņā, jo Latvijā ir augstākas energoresursu izmaksas un Krievijā notikusi rubļa devalvācija, kā arī tā sevi aizsargā ar ievedmuitu zivju konserviem. Vērojama tendence tirdzniecības marku attīstībā, piedāvājot zem vienas preču zīmes ražot savu produkciju. Uzņēmumiem tādā gadījumā jāizšķiras, vai tie paliks ar savu preču zīmi, vai arī lielu daļu saražotā atdos zem citām tirdzniecības markām. Nobeigumā, vēlos uzsvērt, ka “Rīgas šprotēm” šajā gadā jau ir uzsākts projekts ar vairumtirdzniecības ķēdi „X5 Retail Group” par kopēju tirdzniecības marku - “Rīgas šprotes eļļā”,” tā biedrības „Rīgas šprotes” valdes priekšsēdētājs Imants Cīrulis.


SIA “Baltās naktis” ģenerāldirektors Andrejs Magomedovs ar diplomu un medaļu Latvijas kopstendā pēc oficiālās apbalvošanas “World Food Moscow 2009”

Savukārt, SIA „Baltās Naktis” ģenerāldirektors Andrejs Magomedovs ir priecīgs stāstīt par savu uzņēmumu, kas ražo vairāk nekā 200 dažādus produkcijas paveidus ar tirdzniecības marku “MARIO”, ieskaitot prjaņikus, sausbaranciņas, zefīra našķus, dažādus cepumus un ekstrūzijas produktus, tai skaitā veselīgās un diētiskās kliju un graudu sausmaizītes. SIA „Baltās Naktis” ir vienīgais ekstrūzijas maizīšu, brokastu un uzkodu ražotājs Latvijā. Kopš jaudīgas ražošanas līnijas iegādes firma ir kļuvusi par lielāko sausbaranciņu ražotāju Baltijas valstīs. Nosacīti nesen tika uzstādīta jauna ražošanas līnija, kas prasīja gan laiku, gan ievērojamus līdzekļu ieguldījumus, taču rezultāts nelika ilgi gaidīt! Esam lepni par šo rezultātu un ar prieku aicinām visus novērtēt pašmāju ražotāja produkciju. Tās plašajā klāstā ikkatrs atradīs sev visgardāko. Varbūt tā būs tieši MARIO piparkūka.

Mārketinga padome

x

Paroles atgadināšana