Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosPiena iepirkuma cena palēnām, tomēr palielinās. Un joprojām ir katastrofāli zemaAndris Bebrs, AgroPols
20.10.2009 Jau ziņots, ka septembrī vidējā piena iepirkuma cena bija 116,70 lati tonnā, kas ir par 3,77 latiem jeb 3% vairāk nekā augustā, bet par 67,68 latiem mazāk nekā pagājušā gada septembrī. Septembrī iepirktas 41 326 tonnas piena, kas ir par 9% mazāk nekā šī gada augustā un par 11% mazāk nekā pagājušā gada septembrī. Pagājušajā mēnesī iepirkts piens, kura vidējais tauku saturs bija 4,24%, bet vidējais olbaltumvielu saturs - 3,39%. Kvalitātes prasībām atbilda 98,61% iepirktā piena. Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība informē, ka, pēc uzņēmumu prognozēm, iepirkuma cena nākamajos mēnešos turpinās palielināties. Piena iepirkuma apjoms salīdzinājumā ar augustu ir samazinājies, bet salīdzinājumā ar pagājušo gadu līkne ir konstanta. Savienības vadītājs Jānis Šolks skaidro, ka eksporta pieaugums ir saistīts ar produktu pieprasījuma pieaugumu pasaules tirgū, kas veicina arī eksporta produktu cenas pieaugumu. "Labā ziņa ir zemniekiem, ka piena iepirkuma cenai ir tendence pieaugt, bet ne tik laba tā ir gatavo piena produktu pircējiem, jo, kā zināms, ievērojams piena iepirkuma cenas pieaugums nenovēršami rada arī produktu cenu kāpumu veikalu plauktos. Domāju, ka tuvākā mēneša laikā vismaz atsevišķās produktu grupās tas jau parādīsies," prognozē Šolks. |