Latvijas tirgos

Inguna Gulbe: Tirgotāji diskreditē Latvijas ražotāju atbalsta ideju

Andra Ūdre, Mārketinga padome
26.10.2009

Sīpolu, burkānu, galda biešu un balto galviņkāpostu ražotāju cenas 2009. gada 9 mēnešos ir sasniegušas zemāko līmeni pēdējo četru gadu laikā, kamēr mazumcenas nav būtiski mazinājušās. liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra apkopotā informācija.


Inguna Gulbe: Tirgotāji diskreditē Latvijas ražotāju atbalsta ideju

Sīpolu, burkānu, galda biešu un balto galviņkāpostu ražotāju cenas 2009. gada 9 mēnešos ir sasniegušas zemāko līmeni pēdējo četru gadu laikā, liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra apkopotā informācija.

„Latvijas pārtikas ražotāji kā allaž ir parādījuši spēju ātri reaģēt uz ārējo ekonomisko apstākļu pārmaiņām. Viņi prot saglabāt ražojumu kvalitāti, dot darbavietas, bet nedzenas pēc tūlītējas milzu peļņas. Savukārt, starpnieki un tirgotāji, šķiet nav pamanījuši pircēju maksātspējas krišanos. Turot nesamērīgi augstas cenas patiesībā viņu ienākumi ir apdraudēti, jo cilvēki ies ar līkumu produktiem, kuriem nesamērīgi augstas cenas. Tādējādi viņi diskreditē Latvijas ražotāju atbalsta ideju - izvēlēties vietējo preci,” uzskata Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Ingūna Gulbe.

Sīpolu ražotāju cenas šī gada 9 mēnešos ir par 52% zemākas, tomātu un gurķu par 32%, balto galviņkāpostu par 31%, burkānu par 3% zemākas nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika periodā. Savukārt kartupeļu ražotāju cenas ir par 41% augstākas un lapu salātu par 13% augstākas nekā iepriekšējā gada 9 mēnešos.

2009. gada septembrī sīpolu ražotāju cenas bija par 45% zemākas kā 2008. gada septembrī, burkānu par 33%, galviņkāpostu par 29%, gurķu par 26%, tomātu par 19%, pārtikas kartupeļu par 6%. Bet lapu salātu ražotāju cena šī gada septembrī bija divas reizes lielāka nekā pagājušā gada septembrī, bet biešu par 43%.

Cenas Rīgas tirgos sīpoliem, burkāniem, kāpostiem, galda bietēm, gurķiem un kartupeļiem 2009. gada 9 mēnešos bija par 2-11% zemākas kā iepriekšējā gada attiecīgajos mēnešos, bet tomātiem tās bija par 5% augstāka.

Mārketinga padome

x

Paroles atgadināšana