Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosLatvijas iedzīvotāji par latviskākajiem produktiem uzskata rudzu maizi, ķimeņu sieru un šprotesInga Bite, Rimi Latvia
19.11.2015 Teju 70% cilvēku divu gadu laikā ir mainījuši iepirkšanās paradumus, arvien biežāk iegādājoties Latvijā ražotus pārtikas produktus, Rimi Latvia veiktajā interneta aptaujā atzinuši respondenti. Galvenie iemesli, kas veicina pircēju interesi par vietējiem produktiem, ir vēlme atbalstīt vietējos ražotājus (37%) un uzticēšanās produktu kvalitātei (31%). Savukārt ceturtā daļa aptaujāto atzīst, ka izvēlas Latvijā ražotus produktus to izcilās garšas dēļ. Par Latvijai visraksturīgākajiem produktiem iedzīvotāji uzskata rudzu maizi, ķimeņu sieru un šprotes, tāpat Latvijai raksturīgāko produktu un ēdienu vidū minēts speķis, biezpiens, kā arī kartupeļi. Toties maizes zupa, plātsmaize un lauku biskvīta torte, pēc aptaujāto domām, ir Latvijai raksturīgākie saldie ēdieni. Aptaujas dati apliecina, ka cilvēki gatavojas svētkiem, un 73% aptaujāto norāda, ka plāno atzīmēt 18.novembri, aicinot draugus un tuviniekus pie sevis uz svētku maltīti, dodoties ciemos pie citiem vai arī baudot svētku atmosfēru restorānā. Svinot Latvijas svētkus, galdā viņi visbiežāk izvēlas celt cepeti, kotletes, sautētus kāpostus, pīrāgus un rasolu, desertā pagatavojot plātsmaizi vai rupjmaizes kārtojumu. Puse jeb 54% Latvijas iedzīvotāju svētku maltītei plāno tērēt 1-30 eiro, bet 27% - 31-60 eiro lielu summu. Savukārt 27% aptaujāto teic, ka šogad svinīgas svētku vakariņas nerīkos un arī neapmeklēs svētku svinības. "Novembris mūsu valstī ir svētku laiks, kad īpašās, patriotiskās sajūtas savās mājās iedzīvinām gan ar dažādiem ēdieniem un dzērieniem, gan Latviju raksturojošiem dekoriem un , protams, ģimenes kopā būšanu. Pēc pārdošanas apjomiem varam spriest, ka Latvijas iedzīvotāji jau gatavojas svētkiem un cenšas svētku sajūtu ienest savās mājās, iegādājoties ziedus, piemēram, pagājušajā nedēļā ziedu pārdošanas apjoms pieauga par apmēram 20%. Tāpat iedzīvotāji vairāk pievērš uzmanību vietējo ražotāju produkcijai, piemēram, svētku galdam izvēloties Latvijā ražotus dzirkstošos dzērienus," stāsta Inga Bite, Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja. Rimi novērojumi liecina, ka nedēļā pirms valsts svētkiem - no 9.novembra līdz 15.novembrim - palielinājās pieprasījums ne tikai pēc pārtikas produktiem, bet arī pēc svētku dekoriem. Par godu Latvijas dzimšanas dienai Rimi konditoreja ir sagatavojusi arī īpašu sarkanbaltsarkano kūku, kuras Latviskā garša un izskats iedzīvinās ikvienu svētku galdu. Tuvojoties gada patriotiskākajiem svētkiem, Latvijas svētku ieskaņās Rimi Latvia veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu viņu iepirkšanās, svētku svinēšanas paradumus, kā arī, viņuprāt, produktus, bez kuriem nav iedomājama Latvijas garša. Aptauja par Latvijai raksturīgākajiem produktiem un ēdieniem tika veikta novembra pirmajā pusē, un tajā piedalījās 926 respondenti. |