Latvijas tirgos

Latvijas patērētāji nevēlas pārtikas produktu imitācijas, bet vēlas jaunas garšas

AgroPols
17.10.2016

Vismazāk veģetāro burgeru, sojas piena, maizes bez glutēna cienītāju Baltijas valstīs un visā pasaulē tika atrasts Latvijā. Šīs valsts patērētāji vismazāk vēlas pārtikas produktus, kas imitē oriģinālu, bet priekšroku dod jaunu garšu pieredzei, rāda starptautiskās tirgus izpētes kompānijas "Nielsen" dati.

Saskaņā ar pircēju pārtikas produktu izvēles kritēriju pasaules pētījuma rezultātiem vien 5% Latvijas patērētāju interesētu pārtikas produkti, kas ražoti kā alternatīva oriģinālam, savukārt 29% apgalvo, ka labprātāk izvēlētos izstrādājumus ar pilnīgi jaunu garšu.

"Veicot pētījumu, tika jautāts par pārtikas produktiem, kas paredzēti patērētājiem ar īpašām vajadzībām vai cilvēkiem, kuri šos produktus izvēlas pēc savas iniciatīvas. Latvijā ir pasaulē vismazāk jeb vien daži procenti pircēju, kurus interesētu veģetārie burgeri, augu izcelsmes piens vai cepti izstrādājumi, kuros nebūtu kviešos, rudzos un miežos atrodamās olbaltumvielas glutēna. Starp Baltijas valstu patērētājiem, kuri izvēlas specifiskus pārtikas produktus, izceļas lietuvieši - katrs desmitais no tiem nevēlētos atteikties no ieradumiem un izvēlētos produktus, kas imitē tradicionālos pārtikas produktus," saka "Nielsen" vadītāja Baltijas valstīs Ilona Lepa (Ilona Lepp).

Ierasto pārtikas produktu imitācijas, ja vajadzētu izvēlēties pārtikas produktu alternatīvas, pasaulē visvairāk izvēlētos Indonēzijas (46%), Indijas (42%) un Brazīlijas (32%) patērētāji. Vistuvāk tiem Eiropā atrodas ar senām kulinārijas tradīcijām bagātā Itālija (31%).

Pēc Lepas teiktā patērētāju noskaņojumam un pārtikas produktu izvēles kritērijiem uzmanība pirmkārt būtu jāpievērš ražotājiem, kuri tiecas izpatikt pircējiem, un jāpiedāvā tiem pārtikas produkti, kas atbilst reālajām vajadzībām.

"Latvijas pircēji izceļas ar to, ka vairāk par 70% no tiem vairāk vai mazāk interesējas par pārtikas produktu vai dzērienu sastāvu, apgalvo, ka zina par sintētisko sastāvdaļu ilgtermiņa ietekmi uz veselību. Tie ir aktīvi, zinātkāri un izglītoti cilvēki, kuri novērtē dabīgu garšu. Salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Latvijā ir visvairāk jeb 58% patērētāju, kuri pārtikas produkta veselīguma dēļ piekristu upurēt garšu," saka "Nielsen" vadītāja Baltijas valstīs.

Igaunijā šādu cilvēku skaits veido 50%, Lietuvā - 54%.

Pētījumu par patērētāju ieradumiem, kas saistīti ar pārtikas produktu sastāvdaļu izvēli, "Nielsen" veica šā gada februārī - martā, tīmeklī aptaujājot 515 respondentus Latvijā (502 Lietuvā, 506 Igaunijā).

Par Nielsen

"Nielsen N.V." (NYSE: NLSN) ir globāla izpildes novērtējuma (performance management) kompānija, kas nodrošina visaptverošu izpratni par to, ko patērētāji skatās un pērk (Watch&Buy). "Nielsen Watch" segments nodrošina mediju un reklāmas aģentūrām Total Audience mērījumus visos kanālos - video, audio un drukātajos medijos. "Nielsen Buy" segments nodrošina mazumtirdzniecības efektivitātes mērījumus ražotājiem un mazumtirgotājiem. Integrējot informāciju no šiem abiem segmentiem (Watch un Buy) un citus uzņēmuma rīcībā esošos datus, "Nielsen" nodrošina pasaules līmeņa mērījumus un analīzi, kas uzņēmējiem palīdz palielināt efektivitāti un sasniegt labākus rezultātus. "Nielsen" ietilpst "Standard&Poor’s 500" indeksā, ir pārstāvēts vairāk nekā 100 valstīs, kuras apdzīvo vairāk nekā 90% pasaules populācijas. Lai iegūtu vairāk informācijas, apmeklējiet interneta vietni www.nielsen.com.

Informāciju sagatavoja Džolita Adomkiene.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana