Apskati, analīzes, vērtējumi

Izlasa tikai katrs piektais

Mārīte Gailīte, AgroPols
08.01.2010

Pēc Ofenbahas sabiedriskā viedokļa pētījumu institūta „Marplan” (Vācija) veiktās patērētāju aptaujas datiem, tikai katrs piektais (18,9%) patērētājs pievērš uzmanību pārtikas produktu norādēm par olbaltumvielu, tauku vai ogļhidrātu saturu. Bet trešdaļa aptaujāto norādēs ieskatās „šad tad”. Interesanti, ka sievietes ievērojami vairāk nekā vīrieši interesējas par to, ko pērk. Uzmanību produkta uzturvērtībai parasti pievērš gandrīz ceturtā daļa sieviešu (24,5%), turpretī par to interesējas tikai 13% vīriešu. Gandrīz 40% vīriešu ir vienalga, kas rakstīts, savukārt no sievietēm tikai 17% atzīstas šādā nevērībā. Savukārt 4% aptaujāto atzīst, ka nepievērš uzmanību uzturvērtības norādēm, jo tās “vienkārši nesaprotot”, bet 9% apgalvo, ka šīs norādes nav iespējams izlasīt, jo „burti esot pārāk sīki”. Katrs desmitais vīrietis aizbildinās, ka nepērk pārtiku pats, bet tikai katra piecdesmitā sieviete piemin šo apstākli.

Interese par pārtikas sastāvu palielinās ģimenēs ar vidējiem ienākumiem. Mājsaimniecībās ar ienākumu līdz 1000 eiro mēnesī tikai 15% patērētāju pievērš uzmanību uzturvērtības norādēm, turpretī mājsaimniecībās ar vidējo ienākumu virs 2500 eiro mēnesī šādu ir jau 23,7%.

„Marplan” aptauja veikta aizvadītā gada rudenī (no 30. oktobra līdz 23. novembrim), aptaujājot visā Vācijā 2370 cilvēkus, kuri ir vecāki par 18 gadiem, runā vāciski un dzīvo privātmājās.

Avots: http://www.agrarheute.com/landleben/ern%E4hrung_und_gesundheit/nur_jeder_zweite_beachtet_lebensmittelkennzeichnung_.html?redid=325346

AgroPols

x

Paroles atgadināšana