Apskati, analīzes, vērtējumi

Lielbritānijā bioloģisko produktu apgrozījums ir samazinājies recesijas dēļ

Mārīte Gailīte, AgroPols
19.04.2010

Pērn bioloģisko produktu apgrozījums Lielbritānijā ir samazinājies par 12,9%, tas ir lielākais kritums pēdējo 20 gadu laikā. Uz cenu orientētie patērētāji mazāk pērk bioloģiskos augļus, dārzeņus, gaļu un maizi, jo cenu starpība ar konvencionāli ražotiem produktiem ir liela. Bioloģisko produktu piegāde uz mājām abonentiem ir samazinājusies par 9,8%, realizācija lielveikalos – par 12,2%, bet specializētajos bio-veikalos – pat par 17,7%. Šie skaitļi publicēti „Organic Market Report 2010”.

Apgrozījuma samazinājums seko pēc vairākiem gadiem, kad tā pieaugumu raksturoja divciparu skaitļi. To skaidro ar recesiju, jo patērētāji arvien nelabprātāk izdod naudu, bet lielveikali cenšas pazemināt cenas savstarpējās konkurences dēļ.

Lielbritānijā 73,7% bioloģisko produktu apgrozījuma pieder lielveikaliem. Visvairāk bioproduktus realizē Sainsbury, Tesco un Waitrose. Pēdējā bioproduktu apgrozījums pērn ir samazinājies par 3,5%, kaut gan gadu pirms tam tas palielinājās par 3-5%. Vienīgi Tesco 2009. gadā ir nedaudz palielinājis bioproduktu apgrozījumu.

Bioloģisko produktu noiets cieš, jo šie produkti tiek uzskatīti par „dārgiem un elitāriem”. Tāpat tiek apšaubīts populārais viedoklis, ka bioprodukti esot gardāki un veselīgāki par tradicionāli audzētiem. Pērn publicētais Pārtikas standartu aģentūras (Food Standard Agency) veiktais pētījums secina, ka ”veselības aspektu ziņā nepastāv būtiskas starpības starp bioloģiskiem un konvencionāliem produktiem”. Tomēr firmas „Riverford” – Lielbritānijas lielākās bioproduktu piegādātājas – pārstāvji ir noskaņoti optimistiski. Eiropas tirgus ir piesātināts ar konvencionāli ražotu pārtiku, turpretī bioloģisko produktu tirgus vēl var attīstīties, piedāvājot labu kvalitāti, izcilu garšu un zināmu izcelsmi.

Avots: www.agf.nl

AgroPols

x

Paroles atgadināšana