Apskati, analīzes, vērtējumi

Latvijas iedzīvotāji izvēlas ēst arvien veselīgāk: pieaudzis pieprasījums pēc graudaugu produktiem

Viktorija Gulbe, SIA "Maxima Latvija"
10.10.2013

Visiem zināms, ka graudaugi un dažādas putras ir lielisks šķiedrvielu avots, kas nodrošina ilgstošu sāta sajūtu. Iestājoties rudenim, arī Latvijas iedzīvotāji ikdienā vairāk sākuši domāt par veselīgām un spēcinošām maltītēm. To apliecina veikalu tīkla "Maxima" apkopotie dažādu graudaugu un putru pārdošanas dati. Šogad lielākais pieprasījuma pieaugums novērots dažādām ātri pagatavojamām pārslām, piemēram, trīs graudu, miežu un auzu, kuras iedzīvotāji iegādājušies par 345% vairāk nekā pērn.

Pārdošanas dati liecina, ka mūsdienās netiek aizmirstas arī tādas senas vērtības kā putraimi. Iedzīvotāju pieprasījums pēc miežu putraimiem, no kuriem top, piemēram, latviešu tradicionālā bukstiņbiezputra ar kartupeļiem, šoruden pieaudzis par 29%, bet pēc kviešu putraimiem - 8%. Savukārt, salīdzinot šī gada pirmos deviņus mēnešus ar to pašu laika periodu 2012.gadā, šos produktus "Maxima" veikalu pircēji šogad iegādājušies attiecīgi par 55% un 32% vairāk.

Ievērojams pārdošanas apjomu pieaugums novērots arī lēcām, kuras šogad, salīdzinot ar pagājušā gada septembri, iedzīvotāji iegādājušies par 44% vairāk. Grūbas, kuras tiek izmantotas dažādās zupās un putrās, septembrī iegādātas par 21% vairāk, bet pircēju pieprasījums pēc veselīgajām auzu pārslām pieaudzis par 12%.

"Šodien, 10.oktobrī visā pasaulē tiek atzīmēta Putras diena, tādēļ vēlējāmies noskaidrot, cik un kāda veida graudaugus mūsu pircēji pēdējā laikā iecienījuši visvairāk. Aplūkojot pārdošanas datus, var secināt, ka laiks, kad putras nebija iecienīts ēdiens, nu jau ir pagājis. Šis fakts ļoti priecē, jo tas nozīmē, ka mēs aizvien vairāk domājam par savu un ģimenes veselību un labsajūtu. Mūsdienās ir tik daudz dažādu putru veidu, kā arī iespēju tāa papildināt ar dažādām piedevām, piemēram, riekstiem, žāvētiem augļiem vai ievārījumu - atliek vien atrast katra gaumei piemērotāko," uzskata Viktorija Gulbe, "Maxima Latvija" Zīmola un komunikāciju departamenta direktore.

Tāpat veikalu tīkls "Maxima" novērojis, ka patlaban aizvien populārākas kļūst dažādas putras mazos iepakojumos, kuras paredzētas vienai ēdienreizei un ērti paņemamas līdzi uz darbu. Starp šī veida produktiem lielākais pārdošanas apjoms novērots dažādām auzu pārslu putrām ar piedevām - tās šogad iegādātas pat par 445% vairāk nekā pērn. Populārākās no tām ir ar ķiršu, melleņu, aveņu un zemeņu kaltētajiem gabaliņiem.

SIA "Maxima Latvija"

x

Paroles atgadināšana