Lopkopības nozaru ražotāju

ES atteicis realizēt mārketinga kampaņu piena un piena produktu popularizēšanai

Rūta Grikmane, Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība (LPCS)
03.03.2015

Eiropas Savienības (ES) atbildīgās institūcijas noraidījušas Latvijas Piensaimnieku Centrālās savienības (LPCS) iesniegto "Sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņa par pienu un piena produktiem" nākamajiem trīs gadiem. Kopējās projekta izmaksas bija plānotas1,29 miljoni eiro, no kuriem 645 tūkst. būtu ES finansējums, 387 tūkst. - valsts līdzfinansējums, bet 258 - savienības biedru finansējums.

Šāds lēmums pieņemts, pamatojot ar projekta izstrādes gaitā pieļautajām kļūdām, kā arī atbildīgā iestāde nav guvusi pilnīgu pārliecību par valsts daļas finansējuma piešķiršanu. "Tik liela mēroga projektu LPCS gatavoja pirmo reizi, tāpēc arī iespējamas kļūdas, kas, diemžēl, nozarei var maksāt ļoti dārgi gan ilgtermiņā, gan īstermiņā" saka LPCS valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks. Viņš arī norāda, ka atteikumā pausts, ka pēc nepilnību novēršanas, projektu iespējams iesniegt atkāroti.

LPCS ir pārliecināta, ka informēšanas kampaņas par pienu un piena produktiem ir nepieciešamas, jo īpaši brīdī, kad ievērojami samazinājies eksports Krievijas embargo dēļ, kā arī Eiropā un pasaulē izveidojusies pārprodukcija.

Tikai viena mēneša ietvaros veiktie atbalsta pasākumi pārdošanā, sniedza tūlītējus rezultātus, kā to pierādīja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras kustības "Latvijas Labums" realizētais piena mēnesis. "Izglītojot sabiedrību un aicinot iegādāties vietējās izcelsmes produktus, iespējams mainīt iedzīvotāju domāšanu, lai pateiktu nē importam un ar savu maciņu nobalsotu par Latvijā ražoto. Tāpat jāizglīto cilvēki par to, ka piena produkti ir veselīgi un garšīgi, ko daudzi, diemžēl, nemaz nezina," saka J.Šolks, piebilstot, ka vietējais patēriņš piena mēnesī palielinājās par 12%, tādējādi sniedzot papildu atbalstu piena nozarei.

Viņš arī piebilda, ka nav zināms, kad Krievijas embargo tiks atcelts, kā arī to, cik ilgā laikā un vai vispār izdosies atjaunot eksportu uz šo valsti, tāpēc tieši šobrīd būtiski veltīt visus spēkus vietēja tirgus atgūšanai un sabiedrības izglītošanai. "Esam realizējuši nelielas kampņas, kas devušas tūlītējus efektus, tādēļ ļoti cerējām, ka izdosies īstenot arī šo, daudz lielāko mārketinga projektu, izmantojot gan sabiedriskās attiecības, gan reklāmu, kas sasniegtu lielu cilvēku auditoriju," pauž J.Šolks.

LPCS valde plāno pārrunāt izveidojušos situāciju ar biedriem, lai lemtu par tālāko projekta virzību.

LPCS izveidota jau 1921.gadā, darbība atjaunota 1995.gadā ar mērķi apvienot piena pārstrādes uzņēmumus, lai aizstāvētu organizācijas biedru intereses un paaugstinātu to darbības efektivitāti. Savienībā ir 13 biedri un 5 sadarbības partneri, kas kopumā pārstrādā vairāk nekā 80% no Latvijā pārstrādātā piena.

Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība (LPCS)

x

Paroles atgadināšana