Citas ziņas sadaļā
Ekonomikas ministrija visticamāk ir ražīgākā literāro fantāziju radīšanas ministrija. Informatīvais ziņojums "Par Latvijas ekonomisko attīstību"
Saeimas [ārkārtas vai kārtējās] vēlēšanas ir valdības reālā restarta absolūtā nepieciešamība, bet ne pietiekamība
Būs kārtējais lozungs bez satura. Tas par plānoto EvikaS paziņojumu
Mūsu un visu Baltijas valstu ekonomikas nespēs sagremot vienlaicīgi 2 lāčus
Mierinātājs ir tas, kurš baro krokodilu, cerot, ka tas viņu apēdīs pēdējo.
Edvards Smiltēns: NATO pēc būtības nav tikai militāra savienība, bet tā jāveido arī kā ekonomikas savienība, kopīgā spēka un spēju audzēšanai
Andris Miglavs: man patīk, ka Mārtiņš Kazāks ir atkalievēlēts
Ekonomists Andris Miglavs: "Latvija ir pazaudējusi vēl divus ekonomikas attīstības gadus"
Mājokļu kredītu pieejamības reģionālie izaicinājumi
Latvijas vajadzīgs plāns. Valsts un civilās sabiedrības uzdevumi valsts aizsardzības spējas nodrošināšanai aktuālo agresijas draudu apstākļos
Viedokļi E-PolāLatvijā jāmaina darbanespējas labu regulējumsAnderss Beverens, AgroPols
04.10.2023 Saiteej.uz/b94mLai mans atbalsts LDDK prasījumam LBAS uzskata, ka darba devēji manipulē ar nepatiesu informāciju, bet Veselības inspekcija pauž, ka situācija ar slimības lapu izsniegšanu nepasliktinās. Katrā zinā - tas nemaina faktu, ka Baltijas telpā Latvijas regulējums rada katastrofālu atšķirību biznesa konkurētspējai. Skatīt tabulu.
Latvijas darba devējam, pie salīdzinoši vienādas darbanespēju intensitātes, ir ~5 reizes lielāki izdevumi darba nespējas lapu apmaksai nekā Lietuvā un 1,8 reizes lielāki nekā Igaunijā. Ja pieņemam, ka vidējā darbanespēja ilgst 2 nedēļas.
Ja tā ir īsāka (publiski dati par vidējo darbanespējas vienreizējo ilgumu nav atrodami), tad atšķirības būtiski palielinās.
Tas viegli izrēķināms no šīs tabulas:
Ne tikai vairāk dienu ir jāapmaksā darbadevējam, bet arī apmaksas pakāpe ir jūtami augstāka- 1,3 reizes lielāka nekā Lietuvā un 1,14 reizes augstāka nekā Igaunijā.
Tas rada izcilu motivāciju izmantot DNL apmaksātu papildus brīvdienu iegūšanai, un, pie ģimenes ārstu pašreizējās noslodzes, tas nerada nekādas jūtamas problēmas - pa telefonu visu var nokārtot. Bez pacienta apskates.
Varētu teikt, ka jāpastiprina uzraudzība pār DNL izrakstīšanas pamatotību.
Bet, pie esošās sistēmas, valstij nav nekādas nepieciešamības to darīt, jo DNL 2 nedēļas apmaksā darba devējs. Bet tiem, savukārt, ja nekļūdos, pašlaik vispār nav dotas tiesības pārbaudīt darbiniekus ārstējošā ārsta darbības pamatotību. Un palīdzētu tas arī tikai atklātiem "lielblēžiem". Bet neatsauc dramatisko mūsu atšķirību darba nespējas lapu sistēmā no citām Blt valstīm.
Un neatņem motivāciju uz 3-5 dienām tiekties paņemt slimības lapu, piemēram, savu mājas lietu nokārtošanai.
Igauņi saka - ok, varat paņemt slimības lapu. Bet 3 dienas ir uz jūsu rēķina - guliet un ārstējaties. Un slimības lapa ir tikai kā attaisnojums neatnākšanai uz darbu, lai netiktu ieskaitīts darba režīma pārkāpums. Un tas ir vispareizākais risinājums. Fair enough.
|