Horizontālās agrobiznesa

LPUF: Runas par aizliegumu slēgt līgumus ar "Palink" ir muļķības

Ingrīda Mičāne , Leta-Nozare
16.07.2010

SIA "Palink" bažas par tās rīcībā esošo neoficiālo informāciju, ka Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) aizliegusi saviem biedriem slēgt ar SIA "Palink" jebkādus sadarbības līgumus, ir pilnīgas muļķības, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja federācijas izpilddirektors Noris Krūzītis.

"Mūsu pozīcija nav atļaut vai aizliegt. LPUF vēstule "Palink" bija reakcija uz diskriminējošiem noteikumiem, kas būtībā no tirgus izspiestu vietējos ražotājus, pieprasot pārslēgt līgumus litos, uzrēķinot papildus samaksu par loģistikas pakalpojumiem u.tml. Konstruktīvu atbildi no "Palink" nesagaidījām, taču lēmumu slēgt vai neslēgt līgumus ar šo tīklu ražotājiem jāpieņem pašiem uzņēmumiem. Savukārt "Palink" vajadzētu būt atbildīgākiem pret Latvijas valsti un uzturēt konstruktīvas, labākas attiecības ar vietējiem ražotājiem," norādīja Krūzītis.

Savukārt LPUF vadītāja Lolita Bemhena jau 10. jūlijā "Nozare.lv" atzina, ka viens no aktuālākajiem federācijā risināmiem jautājumiem ir "Palink" preču izplatīšanas politika, liekot Latvijas ražotājiem pārslēgt sadarbības līgumus, kas būtiski sadārdzina preču piegādi un ietver citus izdevumus, tādējādi radot ražotājiem papildu izmaksas, savukārt nevienošanās gadījumā Latvijas ražotājs var tikt izspiests no "Iki" mazumtirdzniecības tīkla. Federācija tika nosūtījusi vēstuli "Palink" vadībai un gaida atbildi lietas tālākai virzībai, sacīja Bemhena.

Kā jau ziņots, Lietuvas ražotāju tīkls "Palink", kas Latvijā darbojas ar diviem veikalu zīmoliem - "Iki" un "Cento" -, nolēmusi centralizēt izplatīšanu, turpmāk ražotājiem sākumā savu produkciju piegādājot Panevēžas izplatīšanas centram.

Šodien "Palink" lūdza LPUF aizliegumu slēgt līgumus, ja tāds ir bijis, nekavējoties atcelt, jo šāds aizliegums kropļo konkurenci mazumtirdzniecības tirgū un, lai kliedētu nepamatoti izskanējušās bažas, bet norādītu uz, iespējams, aizdomīgu LPUF rīcību tās atsevišķu biedru uzdevumā, "Palink" ir sagatavojusi atklātu atbildes vēstuli LPUF.

"Palink" administratīvais direktors Mārtiņš Egle vēstulē uzsver, ka LPUF paustā informācija, ka līguma slēgšana ar UAB "Palink"- "Palink" māteskompāniju - būtiski sadārdzinās ražotāja izdevumus un citus maksājumus, ir maldinoša.

"Palink" veikalu apkalpošanai veic pārvadājumus vidēji ap 7 655 000 km nedēļā, savukārt, izmantojot izplatīšanas centru, tie veiktu tikai 225 000 km nedēļā. Centralizēta preču piegāde varot labvēlīgi ietekmēt produkta cenu, padarot to pieejamāku un izdevīgāku patērētājiem.

Kompānija aicina dot priekšroku brīvai tirgus ekonomikai un fokusēties uz patērētāju un sola turpināt iesākto darbu pie preču piegāžu centralizācijas procesa.

Leta-Nozare

x

Paroles atgadināšana