Horizontālās agrobiznesa

Sākas kampaņa vietējās produkcijas atbalstam "Turies pie karotītes!"

Ingrīda Mičāne, Nac.ag. LETA
09.06.2015

Lai aicinātu iedzīvotājus izvēlēties kvalitatīvu vietējo produkciju, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) no otrdienas, 9. jūnija,  līdz Jāņiem organizē informatīvu kampaņu "Turies pie karotītes", aģentūru LETA informēja LPUF padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

"Ar šo kampaņu aicinām iedzīvotājus izvēlēties kvalitatīvu, Latvijā ražotu produkciju, kas marķēta ar "Zaļās" un "Bordo" karotītes kvalitātes zīmēm, kā arī pievērst uzmanību informācijai, kas norādīta uz produktu etiķetēm," sacīja Šure.

Gatavojoties kampaņai, LPUF sadarbībā ar "OMD Snapshots" veica aptauju, kas liecina - pārtikas izvēlē galvenais kritērijs iedzīvotājiem joprojām ir cena (79%), taču 71% aptaujāto uzsvēruši arī kvalitātes nozīmi. Kā iepirkšanās ceļvedis pārtikas iegādē kalpo kvalitātes zīmes uz iepakojuma - 74% aptaujāto tām pievērš uzmanību, sevišķi, ja tiek lemts par kāda jauna produkta iegādi.

Produktu sastāvā visvairāk uzmanības pircēji pievērš olbaltumvielām un ogļhidrātiem (85%), sintētiskajām krāsvielām (62%) un ģenētiski modificētu organismu klātbūtnei (46%). Taču lielākajai daļai iedzīvotāju ir šaubas par informāciju, kas norādīta uz pārtikas produktu etiķetēm, piemēram, par produkta sastāvu vai dabiskumu, jo tikai 5% aptaujāto pilnībā uzticas uz etiķetes norādītājai informācijai.

Latvijā ražoto produktu kvalitātei un drošumam uzticas vairāk nekā puse iedzīvotāju (56%), un vietējā izcelsme un augstā kvalitāte ir galvenās īpašības, kuras patērētāji saista ar "Zaļās" un "Bordo" karotītes produktiem.

"Pārsteidza aptaujas dati, ka patriotiskākie pārtikas iegādē ir iedzīvotāji ar zemāko ienākumu līmeni - līdz 300 eiro, jo tieši šajā grupā visvairāk aptaujāto novērtē produkta izcelsmes valsti - 20%. Aptaujas dati arī ieskicē tendenci - jo cilvēks kļūst vecāks, jo lielāku vērību pievērš pārtikas produktu sastāvam un kvalitātei," atzina organizācijas vadītāja.

"Zaļo karotīti'' piešķir produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā un kuriem 75% no ražošanā izmantotajām izejvielām ir vietējās. Savukārt "Bordo karotīti'' piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, bet produktu ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās. Produktiem, kuriem piešķirta kāda no karotītēm, ir priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos.

Šobrīd ''Zaļā' karotīte'' aptver 70 ražotājus un aptuveni 235 produktus, bet ''Bordo karotīte'' - 13 ražotājus un aptuveni 100 produktus.

"Bordo karotīte'' ar valdības lēmumu tika ieviesta 2014.gada augustā, kā pirmais novembrī to saņēma AS "Aloja-Starkelsen" par augļu želejām. Patlaban zīmols piešķirts 13 ražotāju aptuveni 100 produktiem, savukārt "Zaļā karotīte'' ir piešķirta 70 ražotāju vairāk nekā 235 produktiem.

Nac.ag. LETA

x

Paroles atgadināšana