Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosAptauja liecina: patērētāju izvēli ietekmē vides apsvērumiAgnese Krieviņa, AgroPols
21.08.2009 Kā rāda Eurobarometer aptauja par eiropiešu attieksmi pret ilgtspējīgu patēriņu un ražošanu, 4 no 5 eiropiešiem apgalvo, ka viņu izšķiršanos par labu pirkumam nosaka konkrētā produkta ietekme uz vidi. Šis aptaujas ziņojums ir daļa no ES rīcības plāna pasākumiem, lai uzlabotu produktu ietekmi uz vidi, un uzsver nepieciešamību mazumtirgotājiem veicināt videi draudzīgu produktu noietu. Turklāt aptuveni puse no aptaujātajiem norādījuši, ka zaļajiem produktiem jānodrošina labāka atpazīstamība lielveikalu plauktos. Aptauja arī rāda, ka visaugstākais atbildības līmenis pret vidi ir Grieķijā (92%), bet viszemākais - Čehijā (62%). Savukārt Latvijā 70% aptaujāto atzinuši, ka produkta ietekme uz vidi ir nozīmīgs faktors, kas nosaka pirkšanas lēmumu. Komentējot ziņojumu, ES Vides komisārs Stavros Dimas (Stavros Dimas) atzinis, ka, izvēloties videi un klimatam draudzīgus produktus, patērētāji sūta pareizus signālus ražotājiem, kas atbilstoši reaģē, piedāvājot vairāk ekodraudzīgu produktu. Ar aptaujas rezultātiem sīkāk var iepazīties: http://ec.europa.eu/environment/eussd/pdf/FL256_analytical%20report_final.pdf. Avots: Agra Facts, Nr. 61-09, 07.08.2009. |