Ārzemju tirgos

Aptauja liecina: patērētāju izvēli ietekmē vides apsvērumi

Agnese Krieviņa, AgroPols
21.08.2009

Kā rāda Eurobarometer aptauja par eiropiešu attieksmi pret ilgtspējīgu patēriņu un ražošanu, 4 no 5 eiropiešiem apgalvo, ka viņu izšķiršanos par labu pirkumam nosaka konkrētā produkta ietekme uz vidi. Šis aptaujas ziņojums ir daļa no ES rīcības plāna pasākumiem, lai uzlabotu produktu ietekmi uz vidi, un uzsver nepieciešamību mazumtirgotājiem veicināt videi draudzīgu produktu noietu. Turklāt aptuveni puse no aptaujātajiem norādījuši, ka zaļajiem produktiem jānodrošina labāka atpazīstamība lielveikalu plauktos. Aptauja arī rāda, ka visaugstākais atbildības līmenis pret vidi ir Grieķijā (92%), bet viszemākais - Čehijā (62%). Savukārt Latvijā 70% aptaujāto atzinuši, ka produkta ietekme uz vidi ir nozīmīgs faktors, kas nosaka pirkšanas lēmumu. Komentējot ziņojumu, ES Vides komisārs Stavros Dimas (Stavros Dimas) atzinis, ka, izvēloties videi un klimatam draudzīgus produktus, patērētāji sūta pareizus signālus ražotājiem, kas atbilstoši reaģē, piedāvājot vairāk ekodraudzīgu produktu.

Ar aptaujas rezultātiem sīkāk var iepazīties: http://ec.europa.eu/environment/eussd/pdf/FL256_analytical%20report_final.pdf.

Avots: “Agra Facts”, Nr. 61-09, 07.08.2009.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana