Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosASV kviešu eksportētāji raugās uz jauniem tirgiemAgnese Krieviņa, AgroPols
27.08.2009 Neraugoties uz sīvo konkurenci, ASV kviešu eksportētāji gatavojas palielināt eksporta apjomus uz Latīņameriku. Vincs Pītersons (Vince Peterson), ASV Kviešu asociācijas (USW) ārvalstu darbības viceprezidents, apgalvo, ka produkcijai esot konkurences priekšrocības starptautiskajā kviešu tirgū, ieskaitot politiski nestabilos reģionus, tostarp Tuvos Austrumus. Centrālajā Amerikā, Meksikā un Dienvidamerikā ASV priekšrocība saistās ar loģistiku, cenu un faktu, ka šīs valstis izvēlas tieši ASV kviešus. No svara arī tas, ka augstākās kvalitātes Argentīnas kvieši ir līdzvērtīgi ASV caurmēra ziemas kviešiem. Arī ar labākajiem Krievijas kviešiem, kam ir zemāki olbaltumvielu un lipekļa rādītāji, tie spēj konkurēt cenu ziņā. Savukārt Kazahstānas vasaras kviešiem ir augsta kvalitāte, taču to transportēšana ir ļoti dārga, tāpēc tie pārsvarā tiek patērēti tuvējās valstīs. Pasaules kviešu patēriņš aug, un ASV gatavojas pārspēt savus konkurentus, lai izmantotu šīs tirgus iespējas. Pītersons uzskata, ka ASV kviešu eksportētājiem jāturpina piedāvāt labākais produkts un iespējami labākais serviss pēc pārdošanas, tostarp arī tehniskais serviss, ko pagaidām neviens cits nedara. Avots: Agra Europe, Nr. 2375, 21.08.2009. |