Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosLielbritānijā ieviests īpašs marķējums pienamAgnese Krieviņa, AgroPols
03.09.2009 Lielbritānijas apjomīgākā lielveikalu ķēde Tesco ieviesusi īpašu marķējumu uzņēmuma zīmola dzeramajam pienam, norādot produkta radīto oglekļa daudzumu. Kopumā tirdzniecības uzņēmums šādi plāno līdz gada beigām apzīmēt 500 produktus, līdzīgus marķējumus paredzot arī maizei. Šādi rīkoties uzņēmumu pamudinājuši pircēju veiktās aptaujas rezultāti. Proti - 50% aptaujāto norādījuši, ka viņi dos priekšroku produktiem, kuru ražošanas procesā radītais oglekļa daudzums ir mazāks (salīdzinot ar 35% pērn). Kā liecina marķējums, 1 l vājpiena rada aptuveni 1260 g CO2, savukārt 1 l pilnpiena - 1600 g CO2. Dati apstiprina, ka visvairāk CO2 tiek izdalīts piena ražošanas procesā (govīm gremojot - metāns), veidojot 71,5% vājpienam un 75,2% pilnpienam. Seko izplatīšanas un mazumtirdzniecības posms ar 11,2-14,4%, savukārt pārstrādes daļa ir 9,2-9,7%. Tāpat Lielbritānijas piena pārstrādes nozare šobrīd strādā pie kopēju vadlīniju noteikšanas, kas ļautu izmērīt un salīdzināt CO2 daudzumu starp dažādiem piegādātājiem. Avots: Agra Facts, Nr. 64-09, 28.08.2009. |