Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosEksperti: Nav pārliecības par projekta "Rīgas tirdzniecības marka" veiksmīgu realizācijuAnta Blumberga, Leta-Nozare
09.10.2009 Ideja par vienota zīmola "Rīgas tirdzniecības marka" izveidošanu vērtējama atzinīgi, tomēr nav īstas nav pārliecības šī projekta veiksmīgu realizāciju, "Nozare.lv" pauda eksperti. Ideja par vienota zīmola "Rīgas tirdzniecības marka" izveidošanu vērtējama atzinīgi, tomēr nav īstas nav pārliecības šī projekta veiksmīgu realizāciju, "Nozare.lv" pauda eksperti. "Ideja par vienotas preču zīmes izveidošanu ir laba, tomēr ar to vien nepietiek. Šajā gadījumā būtu nepieciešama programma, kas paredzētu, kā šī preču zīme tiks attīstīta, kāda būs tās vērtība. Neesmu dzirdējusi, ka kāds par to runātu," tiekoties ar preses pārstāvjiem, atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe. Eksperte min, ka lielākā palīdzība, kas nepieciešama Latvijas uzņēmējiem, lai savu produkciju varētu realizēt Krievijas tirgū, ir saistīta ar preču atmuitošanu. Arī Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits atzinis, ka iecere veidot vienotu zīmolu ir atzinīgi vērtējama un tai ir ekonomisks pamatojums, tomēr svarīgi ir rīkoties apdomīgi, lai šo iedeju neiznīcinātu pašu kļūdu un pārspīlētu ambīciju dēļ. "Ir simtiem veidu, kā šo ideju nerealizēt, tomēr, gudri rīkojoties, varam attīstīties pareizajā virzienā. Tas, vai projekts izdosies vai nē pirmkārt ir atkarīgs no pašiem uzņēmējiem. Šobrīd ļoti svarīgi ir izvērtēt, cik reāli ir to Latvijas uzņēmu, kas ir gatavi iesaistīties šajā projektā," uzsvēra zivsaimniecības nozares eksperts. AS "Rīgas piena kombināts" (RPK) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Rimšēviča, paužot uzņēmuma nostāju, atklāja, ka gribētāju piedalīties šajā projektā ir daudz un ir skaidrs, ka katram uzņēmumam pašam vispirms ir jāiziet Krievijas sertifikācija, lai varētu uz šo valsti eksportēt sava uzņēmuma saražoto produkciju. "RPK projekta ietvaros ir gatavs piedāvāt savu distribūcijas shēmu un iespējas, bet jau sākumā būtu jāapzinās, ka šis nebūs projekts, ar kura palīdzību varēs viegli un bez pašu uzņēmumu piepūles pa līdzenu ceļu iebraukt Krievijas tirgū. Krievijā nekā netrūkst, tur ir nopietna konkurence visās produktu grupās, tādēļ piedāvāto produktu kvalitātei ir jābūt ļoti augstai," "Nozare.lv" atzina RPK pārstāve. SIA "Kronis" valdes loceklis Aivars Svarenieks "Nozre.lv" atklāja, ka par šo projektu ir informāciju guvis tikai no publikācijām sabiedriskajā telpā. "Tāpēc nezinām, vai pasūtītāji, finansētāji un reģistrētāji ir gatavi izvietot ražotājiem pasūtījumus vai tikai tirgot tiesības izmantot šo ideju, vai šī ideja tiks popularizēta, uz kādām produktu grupām tā attieksies, kāda ir ieinteresētība no Krievijas tirgotāju puses, kad šo zīmi plāno ieviest un reģistrēt," atzinis Svarenieks. Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) ģenerāldirektors Mareks Samohvalovs 2. oktobrī, tiekoties ar Rīgas domes priekšsēdētāju Nilu Ušakovu, minēja problēmas, kas varētu apdraudēt projekta īstenošanu. Neskatoties uz 38% finanšu samazinājumu 2009.gadā, arī nākamajā gadā PVD sagaida būtisks finansējuma samazinājums. "Nepietiekams PVD inspekciju apjoms varētu negatīvi ietekmēt Latvijas pārtikas eksportu uz Krieviju, jo PVD vairs nevarēs Krievijas dienestam garantēt Latvijā ražotās pārtikas atbilstību Krievijas prasībām," atzinis Samohvalovs. Jau ziņots, ka septembra sākumā Rīgas domes priekšsēdētājs Ušakovs Maskavas vizītes laikā panāca vienošanos par Latvijā ražoto produktu tirdzniecību Maskavas tirdzniecības tīklos ar vienotu logo "Rīgas tirdzniecības marka", kas palīdzētu Latvijas un Rīgas ražotājiem palielināt savas produkcijas eksportu. Paredzams, ka Latvijā ražotie produkti ar vienotu logo "Rīgas tirdzniecības marka" Maskavā parādīsies ap Ziemassvētkiem. |