Ārzemju tirgos

Krievijas tirgus ir riskants, bet daudzsološs

Mārīte Gailīte, AgroPols
16.10.2009

Daudziem rietumvalstu uzņēmumiem Krievijas tirgus šķiet riskants, bet daudzsološs, apgalvo laikraksts „Business Week”. Galvenais negatīvais faktors ir ekonomika, kuras attīstības temps 2009. g. ir samazinājies par 8,5%, tādējādi draudot ar iespējamo recesiju. Traucē arī augsta inflācija un plaši izplatīta korupcija. Tomēr tas nebiedē vairākas starpnacionālas kompānijas uzsākt savu ekspansiju Krievijas tirgū. To vidū ir „John Deere”, „Unilever” un ”HSBC”.

Firma „Unilever” jau šobrīd Krievijā ir uzbūvējusi 8 rūpnīcas un top arī devītā. Arī lielveikali „Walmart Stories” seko franču „Carrefour” piemēram un ver savas durvis vaļā Maskavā (tiesa gan, 16. oktobrī izskanēja informācija, ka „Carrefour” slēdz veikalu un atstāj Krievijas tirgu). Pat kompānijas, kas pirms dažiem gadiem guva negatīvu pieredzi, līdzīgi „Ikea” un „BP”, paliek tirgū un turpina investēt. Pasaules mēroga kompānijas Krievijas tirgus interesē galvenokārt tādēļ, ka šai valstij pieder lielas naftas, metālu un koksnes rezerves.

Krievijas tirgus ir interesants arī patēriņa preču ražotājiem, jo liels pieprasījums ir gandrīz pēc visa - no pārtikas precēm līdz medikamentiem. Vienlaikus iedzīvotāju ienākumu līmenis ir gana augsts: par 30% augstāks nekā Brazīlijā, 4 reizes augstāks nekā Ķīnā un 10 reizes augstāks nekā Indijā. Tāpat Krievijai ir augsts attīstības līmenis, un valdība investē ekonomikas attīstībā 280 mljrd. ASV dolāru.

Avots: „Business Week”, www.lol.org.ua.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana