Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosEksperti: pavasarī Igaunijā pārtikas cenas palielināsiesLeta-Nozare
20.11.2009 Pārtikas produktu cenas Igaunijā 2010. gada pavasarī sāks pakāpeniski augt, informē "Vesti", atsaucoties uz Igaunijas Konjunktūras institūta direktori Marje Jozingu. "Cenu kritums Igaunijā sasniedzis zemāko līmeni. Gaidāmajā Ziemassvētku laikā [Igaunijā] varētu tikt piedāvātas atlaides gaļai un asinsdesai, taču kopumā cenu samazināšanos nav vērts gaidīt," sacīja Jozinga. Cenas Igaunijā varētu sākt pieaugt lēnām, paralēli ekonomikas atlabšanai. "No makroekonomikas viedokļa, ja Igaunijai izdosies sasniegt eiro ieviešanas kritērijus, valstī atsāksies inflācijas kāpums," uzsvēra eksperte. "Iespējams, cenas ir sasniegušas zemāko robežu, jo izejvielas kļūst dārgākas un pieaug arī produktu pašizmaksa," sacīja Igaunijas mazumtirdzniecības organizācijas "ETK Grupp" valdes pārstāvis Janeks Leps. Tirgotāji paši vērtē konkurenci savā starpā kā pārmērīgu, kas savukārt kavē cenu pieaugumu. "Es neticu, ka cenu samazināšanās ir beigusies, jo cilvēki joprojām zaudē darbu. Krievija varētu ierobežot Igaunijā ražotās gaļas iepirkuma cenas, kas veicinātu cenu samazināšanos," sacīja tirdzniecības tīkla "OG Elektra" vadītājs Oļegs Gross. Konkurences dēļ "Prisma Peremarket" pārdot daļu preču par iepirkuma cenām. "Izejvielu cenas pasaules tirgū ir palielinājušās, taču konkurences dēļ patērētājs diez vai sajutīs to tuvākajā laikā. Ilgāk tirgū noturēsies efektīvi strādājošie mazumtirdzniecības tīkli," sacīja "Prisma" veikalu izpilddirektore Janne Lihavainena. Savukārt "Selver" liek uzsvaru uz atlaižu kampaņām, jo šī veikalu tīkla vadības pārstāvji pauž pārliecību, ka cilvēki jau ir gatavi patērēt vairāk. "Nākošā gada sākums būs saspringts, savukārt otrajā pusē, iespējams, iestāsies stabilitāte," sacīja mazumtirdzniecības tīkla "Selver" vadītāja Ijvi Sāra. Igaunijas Tirgotāju apvienība lēš, ka cenu pieaugumu pašlaik ierobežo konkurence, taču tik un tā pārtikas produktu sadārdzināšanās, visticamāk, notiks pēc elektrības tarifu pieauguma un akcīzes nodokļa paaugstināšanās. |