Ziņas no biznesa

Tukuma piens - joprojām augošs uzņēmums. Dēļ skaidras stratēgijas

Andris Bebrs, AgroPols
17.08.2009

Tukuma piens esot vienīgais no piensaimniecības nozares nozīmīgajiem spēlētājiem, kam pērn manāmi audzis apgrozījums — par 31,5%. Tā vēsta laikraksts "Diena". Kāpēc tas tā?


Laikraksts „Diena” rakstā ar zīmīgu nosaukumu „Nekā lieka” publicējis Latvijas viena no vadošajiem piena pārstrādes uzņēmumiem „ Tukuma piens” veiksmes stāstu. Secinot, ka šis ir vienīgais no nozares nozīmīgajiem spēlētājiem, kam pērn manāmi audzis apgrozījums — par 31,5%.

Un veiksmes pamatā mērķtiecīgs darbs, investējot ražošanas efektivizēšanā, kā arī skaidra orientācija vispirms uz panākumu gūšanu vietējā tirgū laikā, kad citi nozares flagmaņi labi pelnījuši ar industriālo produktu eksportu. Tukuma piens kļuvis par lielāko Latvijas ražotāju jogurta, krējuma un sviesta segmentos.

Pēdējie pāris gadi arī bijis laiks, kad optimizēts piena piegādes maršruts, no 500 uz mazāk nekā 300 samazinot piena piegādātāju skaitu.

Par būtiskāko savā produktu portfelī Tukuma piens min jogurtus. Šajā nišā tam pieder vairāk nekā 30% no tirgus, nākamo spēlētāju, Rīgas piena kombinātu, apsteidzot par 20%. Tomēr, sarūkot pircēju maksātspējai, būtiski pieaugusi piena un kefīra pārdošanas loma uzņēmuma darbā.

Uz ņē mums prognozē, ka līdz gada beigām produkcijas cenas veikalu plauktos varētu vēl samazināties, un ražotājiem šogad būs jāreaģē uz gaidāmo lielveikalu tīklu rīcību — turpināt sortimenta sašaurināšanu, piepildot plauktus ar lētāku un tādējādi ātrāk pārdodamu produkciju.

Tukuma piens cer arī, ka Latvijas patērētāji pārvarēs līdzšinējo aizspriedumu, ka šokolādes sieriņi Premium ir Igaunijas produkts. Jau trīs gadus to ražojot Tukumā.
Varbūt šo panākumu pamatā ir arī skaidra investoru, kaut viņi ir igauņu izcelsmes un it kā pie Latvijas piensaimniecības tradīcijām nepiederīgi- vēlme pelnīt uzņēmumā ilglaicīgi? Un uzņēmuma īpašnieku un vadības prasme saimniekot un adekvāti reaģēt uz tirgus pārmaiņām?

AgroPols

x

Paroles atgadināšana