Ziņas no biznesa

Latvijas iedzīvotāji novērtē dabīgi raudzēta kvasa kvalitāti

Agita Baltbārde, AS "Cēsu alus"
26.10.2009

Šī gada sešos mēnešos, kopš AS "Cēsu alus" martā sāka tirgot dabīgi raudzēto Ulmaņlaiku kvasu, sasniegti ievērojami tirdzniecības rezultāti - 1 miljons litru, kas pārsniedz uzņēmumā plānoto. Veiksmīgie realizācijas apjomi norāda gan uz kvasa tirgus sakārtošanos, gan uz patērētāju paradumu izmaiņām par labu dabiskākiem produktiem.

Uzsākot Ulmaņlaiku kvasa tirdzniecību, Cēsu alus sāka darboties Latvijā vēl visnotaļ šaurā nišā - dabīgi raudzētā kvasa kategorijā, tomēr pārdošanas rezultātu prognozes jau ir pārsniegtas - plānotais šī gada realizācijas apjoms - miljons litru - jau pārdots līdz šā gada oktobrim.

Saskatot perspektīvu tieši dabīgi raudzētā kvasa segmentā, Cēsu alus virzās uz mērķi - paplašināt kopējo dabīgi raudzētā kvasa tirgus daļu Latvijā. Patērētājiem tiek dota iespēja izdarīt izvēli par labu veselīgākam un dabiski ražotam produktam.

Reaģējot uz patērētāju pieprasījumu, regulāri tiek attīstīta arī Ulmaņlaiku kvasa iepakojuma un tirdzniecības politika. Līdz šim produkts bija pieejams 0,5l stikla un 1l plastmasas iepakojumā; vasarā tika uzsākta izlejamā Ulmaņlaiku kvasa tirdzniecība apmeklētākajās Jūrmalas vietās. Patlaban pirms gada garšīgākajiem svētkiem Ulmaņlaiku kvass tiek piedāvāts ērtā un izdevīgā 2l plastmasas iepakojumā.

"Lai cik arī atšķirīgi būtu abi dzērieni, kvass pasaulē ir otrs populārākais veldzējošais dzēriens pēc kolas. Mūsu mērķis Latvijā ir lauzt šo ierasto secību un dabīgi raudzēto kvasu izvirzīt līderos," pauž Cēsu alus pārdošanas un mārketinga direktors Gustavs Zatlers.

Ulmaņlaiku kvass tiek gatavots pēc tradicionālas metodes, tādēļ šajā produktā var būt līdz 0,5 % alkohola. Dabiskas rūgšanas gaitā radies iespējamais alkohola procents nepadara dabiski raudzēto kvasu par alkoholisku dzērienu, līdz ar to uz Ulmaņlaiku kvasu neattiecas alkoholiskajiem dzērieniem noteiktie ierobežojumi par produkta atrašanās vietu un tirdzniecības aizliegumu. Ulmaņlaiku kvass ir bezalkoholisks dzēriens un to var lietot uzturā bez ierobežojumiem, tā iedarbība uz cilvēka organismu ir līdzīga kā kefīram un skābputrai, kas turklāt regulē zarnu trakta darbību un neļauj vairoties kaitīgiem mikrobiem.

Informācijai:

Akciju sabiedrība Cēsu alus ir otra lielākā alus darītava Latvijā un visvecākā alus darītava Ziemeļeiropas reģionā. 98% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam OLVI Oój. Kopš 2001. gada uzņēmuma attīstībā investēti 25 miljoni latu, no tiem 7 miljoni 2008. gadā - ražošanas kompleksa paplašināšanā un skārdeņu pildīšanas līnijas uzstādīšanā. AS Cēsu alus produktu portfelī ir plaši pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, near water (bagātināts ūdens), sulas, sulu dzērieni, bezalkoholiskie dzērieni.

AS "Cēsu alus"

x

Paroles atgadināšana