Ziņas no biznesa

Uzņēmēji aicina valdību veicināt patriotismu patērētāju vidū

Daiga Grūbe, Leta-Nozare
26.10.2009

(Fragments) Valdībai būtu jāveicina patriotisms iedzīvotāju vidū, lai patērētāji izvēlētos Latvijā ražotu produkciju, šodien diskusijā par Latvijas ražotāju un mazumtirgotāju nozīmi vietējās ekonomikas stabilizēšanā atzina klātesošie uzņēmēji.

Veikalu mazumtirdzniecības tīkla SIA "Elvi grupa" līdzīpašnieks Raimonds Bergmanis uzsvēra, ka iekšējais patēriņš ir strauji krities un iedzīvotāji savu pārtikas grozu pārsvarā veido no dažāda veida akcijas precēm, no kurām bieži daļa ir importēta, nevis Latvijā ražota, bet importa preču kvalitāti tirgotājiem ir ļoti grūti garantēt.

Tāpat viņš kritiski vērtēja esošo situāciju, ka pārtikas produktus ražotāji var piedāvāt arī vārtrūmēs vai māju pagalmos. "Tā nav normāla situācija, ka katrā vārtrūmē var nopirkt lauku pienu, bet veikalā to izdarīt nevar," sacīja Bergmanis, norādot, ka pārtikas apritei būtu jānotiek veikalos, nevis uz ielas.

Piena pārstrādes uzņēmuma AS "Tukuma piens" valdes loceklis Edmunds Jansons uzsvēra, ka valstij ir jāstrādā pie patriotisma un vispirms pašiem politiķiem ir jāparāda, ka valsts intereses tiem ir pirmajā vietā, lai arī iedzīvotāji to redzētu un patriotiskāk iepirktos.

Diskusijas laikā ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) uzsvēra, ka pie atvērtā tirgus nosacījumiem mums ir jādomā, cik Latvijas uzņēmēji ir konkurētspējīgi un kā vietējo biznesu atbalstīt. "Ir skaidrs, ka mēs nevarēsim norobežoties ar muitas barjerām, bet ir jāskata citi instrumenti, lai vietējos ražotājus atbalstītu," sacīja ministrs.

Viņaprāt, viens no veidiem, kā atbalstīt vietējos uzņēmējus, būtu valsts un pašvaldību iepirkumos paredzēt pilnīgi skaidrus kritērijus, kas ļautu Latvijas uzņēmēju produkciju vai pakalpojumu izvirzīt kā prioritāru.

Leta-Nozare

x

Paroles atgadināšana