Citas ziņas sadaļā
Dabasgāzes patēriņa zīmīgākās pārmaiņas Latvijas Energobilancē 2022
Enerģijas patēriņa struktūras pārmaiņas Latvijas Energobilancē 2022
Enerģētikas nozare Latvijas Energobilancē 2022
Nu kāpēc mums ar Elektrum atkal tā?
Inčukalna krātuvē gāzes apjomi ir lielākie pēdējo 6 gadu laikā
Latvijas energobilance 2022
Gads ar samazināto PVN likmi augļiem un dārzeņiem: pirmie rezultāti
Saeima pieņem 2017.gada valsts budžetu
Pret importa augļu un dārzeņu tirgotāju sāk kriminālprocesu par grāmatvedības dokumentu viltošanu
Par 211 tonnu graudu izkrāpšanu no zemnieku saimniecībām un privātpersonām aizturētas četras personas
Jaunumi ekonomikāEiropas Komisijā iesniegti vēl divi lielie ES fondu projektiLR Finanšu ministrija (FM)
24.08.2009 Ceturtdien, 20. augustā Eiropas Komisijā (EK) Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma saņemšanai iesniegti divi Kohēzijas fonda (KF) lielie projektu pieteikumi Autoceļa E22 posma Ludza - Terehova būvniecība un Autoceļa E22 Rīga (Tīnūži) - Koknese būvniecība. Projektu ietvaros plānots izbūvēt un rekonstruēt TEN (Eiropas mēroga transporta tīkls, kas uzlabo piekļuvi ES valstu rajoniem un veido globālu transporta sistēmu) autoceļa divus posmus vairāk nekā 100 kilometru garumā. Izbūvētos autoceļa E22 posmus iekļaus valsts galveno autoceļu tīklā un Rietumu - Austrumu koridorā. Jauno autoceļu galvenokārt izmantos tranzīta satiksme (gan vieglais, gan smagais autotransports), dodoties virzienā uz Maskavu. Tādējādi tiks mazinātas autotransporta izmaksas, vides piesārņojums un troksnis iedzīvotājiem gar esošo autoceļu A12. Tāpat tiks veicināta transporta plūsma un uzlabota satiksmes drošība, jo autoceļa Ludza-Terehova posmā izbūvējamā un rekonstruējamā trase vairs neies caur apdzīvotu vietu, kā arī nešķērsos dzelzceļu. Abu projektu īstenošana veicinās autoceļa tīkla maršruta E22 Ventspils-Rīga-Rēzekne-Terehova attīstību un tranzītu starp Latvijas un Krievijas ostām. Tāpat paredzams, ka reālo darbu uzsākšana šo projektu ietvaros būtiski veicinās ekonomisko aktivitāti būvniecības un ar to saistītajos sektoros gan vietējā, gan valsts mērogā. Projektu kopējās izmaksas ir 246, 9 miljonu latu, no tiem 37, 2 miljoni lati jeb 15% ir plānotais valsts budžeta finansējums un 209,6 miljoni lati ES līdzfinansējums no Kohēzijas fonda. Līdz ar šiem projektiem šobrīd Latvija EK ir iesniegusi trīs lielos satiksmes projektus. Pirms tam iesniegts arī projekts par otrā sliežu ceļa izbūvi iecirknī Rīga - Krustpils. ES fondu darbības programmas Infrastruktūra un pakalpojumi ietvaros Latvijā 2007.2013. gada periodā paredzēts īstenot 11 lielos projektus, no tiem 7 transporta nozarē, 3 vides nozarē un 1 projektu enerģētikas nozarē. |