Viedokļi

"Dobeles dzirnavnieks" akcentus liks uz lopbarību un makaroniem

Ingrīda Mičāne, Leta
09.05.2011

Graudu pārstrādes uzņēmums AS "Dobeles dzirnavnieks" šogad darbības akcentus liks uz lopbarības un makaronu ražošanu, saskatot perspektīvas šajos segmentos, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja uzņēmuma jaunais vadītājs Kristaps Amsils.

"Noteikti lielāku akcentu nekā līdz šim liksim uz dzīvnieku barības ražošanas jomu. Lopbarības segmentā saskatu lielu potenciālu, jo ir informācija, ka daudzas zemnieku saimniecības paziņojušas par būtisku piena liellopu ganāmpulku palielināšanu un attiecīgajām investīcijām. Neraugoties uz šī brīža sarežģīto situāciju cūkkopības nozarē, arī vairākas cūkkopības saimniecības plāno paplašināties. Patlaban lopbarība veido 40% no uzņēmuma ražotās produkcijas, bet tiek plānots to palielināt līdz 45%. Patlaban vēl neprecizēšu apjomus, bet plānojam arī lopbarības eksporta palielināšanu Igaunijā, kā arī raugāmies Lietuvas virzienā," sacīja Amsils.

Kā vēl vienu uzņēmuma prioritāti tā vadītājs akcentēja janvārī sāktās makaronu ražotnes pabeigšanu un pašu ražoto makaronu virzīšanu tirgū jau šogad.

"Janvārī ir ielikts fabrikas pamatakmens, un projekts rit saskaņā ar plānu. Vasaras beigās tiks sākta iekārtu uzstādīšana, un plānojam, ka līdz gada beigām sāksim makaronu ražošanu. Šī produkta virzība tirgū būs viens no svarīgākajiem uzdevumiem jau šogad. Plānots, ka līnijas jauda būs 3000 kilogrami makaronu stundā. Tā ir brīva tirgus niša, jo Latvijā nav nevienas makaronu ražotnes," norādīja uzņēmējs, akcentējot, ka makaronu produktu klāstu "Dobeles dzirnavnieks" paplašinās arī turpmāk, nākamgad sākot vēl arī spageti līnijas izbūvi 2,5 miljonu latu vērtībā.

Jautāts, vai pašmāju makaronu segmentā par konkurentu varētu izvērsties Ventspilī 2012. gadā iecerētais makaronu ražotnes projekts, kas ražos ap 100 tonnām makaronu dienā un eksportēs produkciju uz Krieviju, Amsils atbildēja noraidoši.

"Protams, konkurence ir vēlama no patērētāju viedokļa. Tomēr, cik publiski esmu lasījis, ir daudz neatbildētu jautājumu. Ja graudus vedīs no Kazahstānas, savukārt pēc tam gatavos makaronus vedīs uz Krieviju, rodas jautājums, kāpēc šos makaronus nevarētu ražot uz vietas Kazahstānā vai tuvāk attiecīgajiem tirgiem? Makaroni ir ļoti viegls produkts, un lielāko izmaksu daļu veidos transports. "Dobeles dzirnavnieks" patlaban fasē no Itālijas atvestos makaronus, un loģistikas izmaksas veido līdz pat 30%. Līdz ar to makaronu segmentā gaidāmajā konkurencē priekšrocība būs mūsu pusē - paši esam izejvielas ražotāji, nav papildu transporta izmaksu, līdz ar to spējam noturēt samērīgu galaprodukta cenu," sacīja Amsils.

Kā ziņots, "Dobeles dzirnavnieks" dibināts 1994. gadā. Kopš 2008. gada uzņēmuma īpašnieks ir Igaunijas miltu pārstrādes uzņēmumu "Tartu Mill".

2010. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 35 miljoni latu, kas ir par 45% vairāk nekā 2009. gadā, kad apgrozījums bija 24,2 miljoni latu. Savukārt uzņēmuma peļņa pārsniegusi 1,1 miljonu latu.

"Dobeles dzirnavnieka" apgrozījums 2009. gadā bija 24,2 miljoni latu, kas ir par 15% mazāk kā 2008. gadā, kas skaidrojams ar izejvielu un gatavās produkcijas cenu kritumu tirgū 2009. gadā.

Pilnu interviju ar Amsilu lasiet "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".


Ingrīda Mičāne
Leta

x

Paroles atgadināšana