Citas ziņas sadaļā
Darba (darbaspēka) nodokļu sistēma. Kāda tā ir Latvijā uz apkārtējā Baltijas fona
Ekonomists Andris Miglavs: "Latvija ir pazaudējusi vēl divus ekonomikas attīstības gadus"
Zemkopības sistēmas elementi vērtības, izvēles un risinājumi
Evaluation of Environmental and Economic Performance of Crop Production in Relation to Crop Rotation, Catch Crops, and Tillage
Kompromiss starp putekļiem un bedru lāpīšanu
Rīks piemērotākās zemkopības sistēmas izvēlei. Vebinārs "Kas tas ir un kā to lietot?"
Zemkopības sistēmu saimnieciskie rezultāti
Modelēšanas rīks zemkopības sistēmas risinājumu izvēlei. Struktūra un metodoloģija
Slāpekļa aprites novērtēšana zemkopības sistēmās
Pārmaiņas ar kara ekonomiku
Raksti&pētījumi&stāstiIedzīvotāju blīvums un ceļu tīkls LatvijāIvars Bergs, AgroPols
22.02.2024 Ivara Berga publicējums SG:
Vietās, kur zems iedzīvotāju blīvums nereti ir augsts ceļu blīvums, tas nozīmē, ka maz vai ļoti maz cilvēkiem ir jāuztur daudz infrastruktūra. Un tas ir tikai loģiski, ka tā ir sliktā stāvoklī, jo tam trūkst naudas, pat neskatoties uz to, ka pašvaldībām tiek novirzītas mērķdotācijas ceļu un ielu uzturēšanai.
Saliku infografikā novadu pašvaldību (pilsētas ignorēju, jo tur cits stāsts) īpašumā esošo ceļu un ielu garumus, kā arī cilvēku skaitu pašvaldībā, kuriem jāuztur viens eventuālais ceļa/ielas kilometrs. Ņemot vērā demogrāfisko slodzi, strādājošo skaits, kuram jāuztur šie ceļi, ir jādala ar vismaz 2.
Diez jau kas nav, ja uz 6 vai 7 strādājošiem ir 1 km autoceļa, kas jāuztur.
p.s. Mongoļi ar savu iedzīvotāju blīvumu ir malači. Pie iedzīvotāju blīvuma 2,17 cilvēki uz 1 km2 viņi ir pamanījušies, ka 1 kilometru autoceļa ir jāuztur 29,6 cilvēkiem.
|