Dokumenti

LR likuma par gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizāciju pirmredakcija, 1993/02/10

Andris Miglavs, Roberts Zīle, AgroPols
10.02.1993

1992./93.gada ziemā tā laika Lauksaimniecības ministra pirmais vietnieks Andris Šķēle, kā atbildīgais par nozares uzņēmumu privatizāciju, A.Miglavam un R.Zīlem, kā privatizācijas likumdošanas veidošanas pieredzi jau guvušiem ekonomistiem, piedāvāja uzņemties sagatavot gaļas pārstrādes nozares uzņēmumu privatizācijas koncepciju un nepieciešamo likumdošanas akta projektu. ###Nozares uzņēmumu privatizācijai tika piedāvāts būtiski atšķirīgs no lauksaimniecības un piena pārstrādes uzņēmumu privatizācijas modelis. Papildus valstī iedibinātajai vispārējai privatizācijas tradīcijai daļu akciju piedāvāt darbiniekiem, un daļu akciju rezervēt pensiju fondam, ar šo risinājumu tika ieviestas 2 principiālas novitātes: (a) agrāko nozares vertikālās integrācijas saišu saglabāšanai viena akciju pakete tika rezervēta klientuzņēmumiem iegādei, (b) tika izdalīta nepārprotama kontrolpakete realizācijai brīvā tirgū konkursa kārtībā. Šāds risinājums tika piedāvāts pirmo reizi Latvijas privatizācijas praksē. Vēlāk to pārņēma arī vispārējā valsts uzņēmumu privatizācijas kārtība. ### Šeit publicēta pirmā darba faila konvertētā versija, kā arī saite uz publicēto 1993.gada 10.jūnijā LR AP nobalsoto likuma redakciju. ###Papildus pievienoti Andra Miglava un Roberta Zīles kopdarbā 1993/02/10 radītās pašas pirmās projekta redakcijas oriģinālfaila kopija. Kā arī LR AP nobalsotā likuma PDF fails


PROJEKTS
1. lasījumam


10.02.93.


Latvijas Republikas likums


par gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizāciju


Likumā lietotie termini


Gaļas pārstrādes uzņēmums- patstāvīgs uzņēmums, kas nodarbojas ar lauksaimniecības uzņēmumos izaudzēto lopu un putnu pārstrādi gaļā un tās produktos, to uzglabāšanu un sagatavošanu realizācijai vai kas nodarbojas ar gaļas un tās produktu glabāšanu un sagatavošanu realizācijai.


Sabiedrības - šajā likumā ar to apzīmētas akciju sabiedrības


Privatizējamais objekts- gaļas pārstrādes vai glabāšanas valsts uzņēmums vai uzņēmumu grupa, valsts akciju sabiedrība kā arī bijušie valsts uzņēmumi, kas ar valdības rīkojumiem vai lēmumiem nodoti citām juridiskajām personām.


I. Nodaļa. Vispārīgie noteikumi


1. pants. Likuma darbība un uzdevumi


Saskaņā ar šo likumu ir privatizējami:


1) valsts gaļas pārstrādes uzņēmumi;


2) valsts kapitāla daļa uz gaļas pārstrādes valsts uzņēmumu bāzes izveidotās uzņēmējsabiedrībās;


3) bijušie valsts uzņēmumi, kas ar valdības rīkojumiem vai lēmumiem nodoti citām juridiskajām personām.


2. pants. Gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizācijas tiesiskais pamats


Gaļas pārstrādes valsts uzņēmumu pārveidošanas un privatizācijas tiesiskais pamats ir šis likums, likums "Par privatizējamo valsts un pašvaldību īpašuma objektu (uzņēmumu) un to mantas novērtēšanas kārtību". Ar gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizāciju saistītajos jautājumos, kuri nav noregulēti šajā likumā un minētajā lēmumā, jāvadās pēc citiem Latvijas Republikas likumdošanas aktiem.


II. nodaļa. Privatizācijas kārtība un institūcijas


3. pants. Privatizācijas kārtība


1. Gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizācijas process aptver:


1) privatizācijas komisijas izveidošanu - mēneša laikā no likuma spēkā stāšanās dienas saskaņā ar šā likuma 5. panta noteikumiem;


2) privatizējamā objekta novērtēšanu - divu mēnešu laikā no privatizācijas komisijas apstiprināšanas dienas saskaņā ar šā likuma 11. panta noteikumiem;


3) valsts akciju sabiedrību izveidošanu - triju mēnešu laikā no privatizācijas komisijas apstiprināšanas dienas saskaņā ar Latvijas Republikas likuma "Par valsts un pašvaldību uzņēmumu pārveidošanu statūtsabiedrībās" un šā likuma noteikumiem;


4) privatizācijas konkursa noteikumu sagatavošana un apstiprināšana - mēneša laikā no objekta novērtēšanas un valsts akciju sabiedrības reģistrācijas dienas, saskaņā ar šā likuma 16. panta noteikumiem;


5) privatizācijas konkursa realizācija - triju mēnešu laikā no privatizācijas konkursa noteikumu izsludināšanas, ja ir vismaz viens konkursa dalībnieks;


6) akciju iegādi īpašumā - konkursa rezultātā noteiktajos termiņos;


7) valsts akciju sabiedrības juridiskā statusa maiņa - mēneša laikā pēc tam, kad realizētas vismaz 51 % akciju;


8) lietu nodošanu un pieņemšanu - ne ilgāk kā mēneša laikā no izmaiņu sabiedrības dokumentos reģistrācijas dienas.


4. pants. Lauksaimniecības ministrijas funkcijas gaļas pārstrādes objektu privatizācijā


1. Lauksaimniecības ministrija ir tā valsts pārvaldes institūcija, kas atbild par piena pārstrādes objektu privatizāciju, organizē un koordinē šo procesu.


2. Lauksaimniecības ministrija gaļas pārstrādes objektu privatizācijas procesa nodrošināšanai:


1) izveido gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizācijas komisiju, turpmāk "privatizācijas komisija";


2) ja nepieciešams, mēneša laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas apstiprina objekta privatizācijas komisijai saistošu, argumentētu valstij paturamās kapitāla daļas lielumu privatizējamos objektos šā likuma . pantā noteiktā pamatkapitāla sadalījuma ietvaros; 


3) izskata strīdus, kas saistīti ar gaļas pārstrādes objektu privatizāciju.


5. pants. Privatizācijas komisija, tās sastāvs, izveidošanas kārtība


1. Gaļas pārstrādes objektu privatizācijas procesu organizē un vada privatizācijas komisija 9 cilvēku sastāvā, kura savu darbību veic saskaņā ar šo likumu kā arī saskaņā ar Latvijas Republikas 1992. gada 17. marta likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas komisijām" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992.,13./14 nr.) 7., 8., 9., 10., 12. un 13.’pantiem.


2. Privatizācijas komisiju mēneša laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izveido un apstiprina, kā arī reorganizē vai likvidē to Lauksaimniecības ministrija, par to informējot Ekonomisko reformu ministriju;


3. Privatizācijas komisijā iekļauj:


1) Lauksaimniecības ministrijas speciālistu kā valsts pilnvarotu pārstāvi, un viņš ir šīs komisijas priekšsēdētājs;


2) citas personas;


4. Privatizācijas komisija savā darbā var iesaistīt arī ekspertus ar padomdevēju tiesībām.


5. Privatizācijas komisija atsevišķu uzdevumu risināšanai var veidot apakškomisijas;


6. Privatizācijas komisijas priekšsēdētājs nodrošina privatizācijas procesa norisi saskaņā ar šā likuma prasībām, un par to viņš kā amatpersona ir atbildīgs likumdošanas aktos noteiktajā kārtībā.


7. Privatizācijas komisijas sastāvs jāpublicē republikāniskajā laikrakstā.


6. pants. Privatizācijas komisijas funkcijas


1. Ne ilgāk kā divu mēnešu laikā no privatizācijas komisijas apstiprināšanas brīža tā organizē un vada privatizējamā objekta novērtēšanu saskaņā ar šā likuma 11. panta noteikumiem.


2. Šajā pašā laikā tā organizē un vada nepieciešamo izmaiņu izdarīšanu privatizējamā objekta darbības dokumentos, un to reģistrēšanu. Pirms šo izmaiņu reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā apstiprina šos dokumentus.


3. Privatizācijas komisija organizē un vada objekta privatizācijas konkursu noteikumu sagatavošanu saskaņā ar šā likuma 16. panta noteikumiem ne ilgāk kā divu mēnešu laikā no komisijas apstiprināšanas dienas un tos apstiprina.


4. Pēc objekta privatizācijas konkursa noteikumu apstiprināšanas privatizācijas komisija izsludina objektu privatizācijas konkursu saskaņā ar šā likuma 16. panta noteikumiem;


5. Realizē objekta privatizācijas konkursu saskaņā ar šā likuma 17. panta noteikumiem;


6. Uzdod privatizējamā objekta administrācijai realizēt valsts akciju sabiedrības akcijas saskaņā ar konkursa rezultātiem.


7. pants. Privatizējamā objekta pārvaldes institūcijas funkcijas


1. Privatizējamā objekta pārvaldes institūcija turpina vadīt objekta saimniecisko darbību saskaņā ar šo darbību reglamentējošajiem normatīvajiem dokumentiem, atbild par uzņēmuma īpašuma saglabāšanu un pārstāv uzņēmumu attiecībās ar valsti, citām juridiskajām un fiziskajām personām.


2. Pārvaldes institūcijas pienākums ir nodrošināt privatizācijas komisiju ar nepieciešamo informāciju, veikt privatizācijas komisijas noteiktos uzdevumus objekta sagatavošanai privatizācijai, kā arī segt ar privatizācijas procesu saistītos izdevumus.


3. Privatizējamā objekta pārvaldes institūcijas pienākumi un atbildība izbeidzas, tiklīdz tā ar sabiedrības izpildinstitūciju ir parakstījusi lietu nodošanas un pieņemšanas aktu. Tas izdarāms divu nedēļu laikā no sabiedrības reģistrācijas dienas.


4. Privatizējamā objekta pārvaldes institūcija veic ar objekta privatizāciju saistītās sekojošās darbības:


1) nodrošina valsts akciju sabiedrības reģistrāciju likumos noteiktajā kārtībā;


2) atver bankā rēķinu iemaksām par akcijām un organizē šo iemaksu pieņemšanu;


3) saskaņā ar šā likuma .-. panta noteikumiem organizē akciju pārdošanu;


4) mēneša laikā pēc tam, kad pārdots vismaz 51 % akciju, organizē sabiedrības akcionāru sapulci šā likuma . pantā noteiktajā kārtībā.


8. pants. Akcionāru sapulce


1. Akcionāru sapulcē var piedalīties fiziskās un juridiskās personas, kam saskaņā ar šā likuma noteikumiem pieder sabiedrības akcijas


2. Sapulci sasauc valsts akciju sabiedrības pārvaldes institūcija saskaņā ar Latvijas Republikas likumu "Par akciju sabiedrībām" un sabiedrības statūtiem.


3. Sapulce tiek noturēta saskaņā ar Latvijas Republikas likumu "Par akciju sabiedrībām" un sabiedrības statūtiem.


4. Akcionāru sapulcē noteikti izskatāmi sekojoši jautājumi:


1) privatizācijas komisijas pārskats par savu darbu;


2) privatizējamā objekta pārvaldes institūcijas pārskats par savu darbu privatizācijas realizācijā;


3) sabiedrības pārvaldes institūciju vēlēšanas statūtu noteiktajā kārtībā;


4) citi ar sabiedrības darbību saistītie jautājumi.


9. pants. Privatizācijas objekta manta un saistības.


1. Gaļas pārstrādes valsts uzņēmuma darbība izbeidzas ar dienu, kad tiek parakstīts lietu nodošanas un pieņemšanas akts starp valsts uzņēmuma administrāciju un uz tā bāzes izveidotās un reģistrētās valsts akciju sabiedrības izpildinstitūciju, un valsts uzņēmuma tiesību un saistību pārņēmēja ir reģistrētā sabiedrība.


2. Pēc sabiedrības reģistrācijas ar lietu nodošanas un pieņemšanas akta parakstīšanas dienu sabiedrībai tiek nodota visa privatizētā objekta manta, izņemot denacionalizējamos un likumīgajiem īpašniekiem atdodamos īpašumus, kā arī dzīvojamās mājas un dzīvokļus, kuri nododami pašvaldībām un vēlāk privatizējami saskaņā ar īpašu likumu.


3. Privatizētā objekta saistības jaunajiem īpašniekiem ir jāpilda Latvijas Republikas tiesiskajos aktos noteiktajā kārtībā.


10. pants. Strīdu izšķiršana


Pretenzijas par kapitāla sadalījuma atbilstību šā likuma prasībām, kā arī citas ar objekta privatizāciju saistītās pretenzijas izskata objekta privatizācijas komisija. Ja vienošanās netiek panākta, pretenzijas izskata Lauksaimniecības ministrija. Ja arī šajā instancē vienošanās netiek panākta, jautājumu pēc ieinteresētās personas prasības izskata tiesa.


3. NODAĻA. PRIVATIZĒJAMĀ OBJEKTA NOVĒRTĒŠANA, IEGĀDES KĀRTĪBA UN PRIVATIZĀCIJAS DOKUMENTI


11. pants. Privatizējamā objekta novērtēšana


1. Privatizējamo objektu novērtē saskaņā ar Latvijas Republikas likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma (uzņēmumu) novērtēšanu". Objekta vērtībā nav iekļaujama saskaņā ar Latvijas Republikas likumiem denacionalizējamo un likumīgajiem īpašniekiem atdodamo īpašumu vērtība, kā arī šo objektu sastāvā ietilpstošo dzīvojamo māju un dzīvokļu vērtība. .


2. Ja valsts akciju sabiedrība ir izveidota pirms šā likuma stāšanās spēkā, un privatizācijas komisija nepiekrīt iepriekšizdarītajam uzņēmuma novērtējumam, privatizācijas komisija apstiprina citu uzņēmuma nosacīto cenu, un tā veido valsts akciju sabiedrības pamatkapitālu.


12. pants. Valsts akciju sabiedrības pamatkapitāls un tā sadalījums


1. Saskaņā ar šā likuma . panta noteikumiem noteiktā objekta vērtība veido valsts akciju sabiedrības pamatkapitālu.


2. Akciju skaitu un to nominālvērtību nosaka privatizācijas komisija. Pamatkapitāla sadalījums (akciju sadalījums) nosaka, cik privatizējamā objekta akcijas var iegādāties dažādas personu grupas.


3. Privatizācijas komisija nosaka akciju realizācijas konkrēto sadalījumu sekojošām pretendentu grupām, ievērojot šajā pantā noteiktās robežas no kopējās akciju vērtības:


- pensiju fondam - ne mazāk kā 5 % akciju;


- darbiniekiem personāla akcijas - līdz 10 % akciju, kas realizējamas šā likuma .’pantā noteiktajā kārtībā;


- lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, bet saldētavu gadījumā - citiem gaļas pārstrādes uzņēmumiem - 20 - 33’% akciju, kas realizējamas šā likuma .’pantā noteiktajā kārtībā;


- citiem uzņēmējiem - 51 - 60 %, kas realizējamas šā likuma . pantā noteiktajā kārtībā;


4. Ja privatizācijas komisijas noteiktajos termiņos un kārtībā sabiedrības akcijas nav realizētas minētā akciju sadalījuma ietvaros, valsts akciju pilnvarotais pārstāvis var noteikt citu šo akciju realizācijas kārtību, saskaņojot to ar privatizācijas komisiju.


13. pants. Akciju realizācijas kārtība darbiniekiem


1. Darbiniekiem ir realizējamas personāla akcijas, kuru īpašnieku tiesības un pienākumi ir paredzēti sabiedrības statūtos, ievērojot Latvijas Republikas likumu "Par akciju sabiedrībām".


2. Personāla akciju sadalījuma  starp konkrētām personām noteikšanas kārtību nosaka privatizācijas komisijas apstiprināts nolikums. Šī darba veikšanai uzņēmuma privatizācijas komisija var izveidot apakškomisiju.


3. Darbiniekiem rezervētās akciju daļas ietvaros var noteikt iegādes atlaides līdz 25’procentiem no akciju nominālvērtības un noteikt, ka kapitāla daļas viņi var iegūt arī par sertifikātiem.


4. Personāla akciju realizācijas termiņus un maksāšanas līdzekļus nosaka privatizācijas komisija


14. pants. Akciju realizācijas kārtība lauksaimniecības produkcijas ražotājiem


1. Saskaņā ar šā panta noteikumiem akcijas var iegādāties fiziskas un juridiskas personas, kuru īpašumā vai pastāvīgā lietošanā ir lauksaimniecībā izmantojamā zeme privatizējamā objekta apkalpes zonā, kuru noteikusi privatizācijas komisija.


2. Privatizācijas komisija apstiprina saskaņā ar šā panta noteikumiem realizējamo akciju skaitu uz vienu objekta apkalpes zonā esošo lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības vienību un paziņo par šīs akciju daļas realizācijas termiņiem, kas nav mazāki par vienu mēnesi no paziņošanas brīdi, vietu un noteikumiem, tajā skaitā maksāšanas līdzekļiem. Šis paziņojums jāpublicē to rajonu laikrakstos, kuri ietilpst objekta apkalpes zonā.


3. Šīs akcijas pārdod par to nominālvērtību. Tās iegādājoties ir jāparedz atlaides samērā ar privatizējamā objekta parādiem akciju pretendentam akciju iegādāšanās brīdī, par atlaides summu dzēšot parādu. Iegādājoties akcijas, pretendentam ir jābūt iespējai iepazīties ar šīs akciju sabiedrības akciju sadalījumu un sabiedrības statūtiem.


4. Ja šādi rezervēto akciju daļa nav pārdota noteiktajā termiņā, valsts akciju pilnvarotais pārstāvis var noteikt citu šo akciju realizācijas kārtību, saskaņojot to ar privatizācijas komisiju.


5. Uz valsts saldētavu bāzes izveidotajām akciju sabiedrībām saskaņā ar šā panta noteikumiem akciju realizācijā ievērojamas sekojošas īpatnības:


6. akcijas var iegādāties citi gaļas pārstrādes uzņēmumi, kuri 1992. gadā ir izmantojuši attiecīgās saldētavas pakalpojumus;


7. privatizācijas komisija apstiprina saskaņā ar šā panta noteikumiem realizējamo akciju skaitu uz vienu pakalpojuma vienību;


15. pants. Akciju realizācijas kārtība citām personām


1. Citām personām rezervētās akcijas realizējamas tikai konkursa kārtībā kā nedalāma pakete. Konkurss organizējams saskaņā ar šā likuma 16. un 17. pantu noteikumiem. Konkursā var piedalīties atsevišķas fiziskas un juridiskas personas vai viņu grupas, kas izveidotas uz savstarpēja līguma pamata, (turpmāk sauktas "pretendenti). Šajā līgumā nosakāmas grupas dalībnieku tiesības, pienākumi, atbildība, un to pilnvarotā persona.


2. Pretendentiem akcijas jāiegādājas konkursa rezultātā noteiktajā kārtībā. Ja šajos termiņos pretendents neizdara pirmo iemaksu, viņam jānomaksā soda nauda konkursa noteikumos noteiktajā apmērā. Privatizācijas komisija šajā gadījumā akciju paketes iegādes tiesības piedāvā nākamajam pretendentam, kas atbildis konkursa noteikumiem, vai izsludina jaunu konkursu mainot vai nemainot tā noteikumus.


3. Ja pretendents, kas izdarījis pirmo iemaksu, nepilda citus konkursa noteikumus, līdz akciju paketes pilnas vērtības nomaksai valstij ir tiesības realizēt šo paketi citām personām. No realizācijas gaitā ieņemtajiem līdzekļiem pretendentam atmaksā tā faktiski izdarītos ieguldījumus. Gadījumā, ja šajā akciju realizācijā iegūtie līdzekļi šādām izmaksām ir nepietiekami, pretendentam atmaksājamā summa ir proporcionāli samazināma.


4. Līdz akciju pilnas vērtības nomaksai pretendents tās nedrīkst atsavināt.


16. pants. Privatizācijas konkursa noteikumu sagatavošana un izsludināšana


1. Privatizācijas konkursa noteikumos ir jāiekļauj:


1) Informācija par privatizējamo objektu:


1) objekta nosaukumu;


2) ziņas par objekta atrašanās vietu;


3) ziņas par fiziskajām un juridiskajām personām, kuras nomā šo objektu vai tā daļu, un ziņas par šiem nomas līgumiem;


4) objekta iepriekšējā darbības gada bilanci, kā arī saimnieciskās un finansiālās darbības analīzi un novērtējumu par iepriekšējiem trijiem darbības gadiem;


5) objekta inventarizācijas lietu ar noteikto uzņēmuma un tā mantas vērtību;


6) privatizējamā objekta statūti;


7) pamatkapitāla sadalījumu, kas noteikts saskaņā ar šā likuma .’panta noteikumiem;


8) dibināmās sabiedrības pārņemamo saistību sarakstu uz šā likuma spēkā stāšanās brīdi;


2) Akciju iegādes noteikumi:


1) akciju realizācijas termiņus, kas nav ilgāki par trīs gadiem. Konkursa noteikumos noteiktie akciju iegādes termiņi nav maināmi;


2) pirmās iemaksas apmērs, kas nevar būt mazāks par 15 % no akciju paketes nominālvērtības un kas izdarāma ne ilgāk kā divu mēnešu laikā no konkursa rezultātu pasludināšanas;


3) maksāšanas līdzekļi;


4) mantas izmantošanas noteikumus (garantijas);


5) produkcijas ražošanas noteikumus (garantijas);


6) darbavietu saglabāšanas noteikumus (garantijas), prasības pret pircēja kadru politiku;


7) investīciju garantijas;


8) vides aizsardzības pasākumu nepieciešamība;


9) citi noteikumi (garantijas).


3) Konkursa plānu iesniegšanas termiņš, kas nav mazāks par vienu mēnesi no konkursa izsludināšanas.


2. Pēc konkursa noteikumu sagatavošanas un apstiprināšanas privatizācijas komisijai republikāniskā laikrakstā ir jāpublicē informācija par iespējām interesentiem iepazīties ar konkursa noteikumiem.


17. pants. Konkursa realizācija.


1. Par konkursa dalībniekiem uzskatāmas šā likuma 15. pantā minētās personas vai to grupa, ja tie privatizācijas komisijas noteiktajos termiņos iesnieguši:


- pieteikumu,


- konkursa plānu,


- savstarpējo līgumu, ja par konkursa dalībnieku pretendē vairāk kā viena fiziska vai juridiska persona


2. Konkursa plānā cita starpā ir jābūt ietvertai informācijai par privatizācijas komisijas noteikto akciju iegādes nosacījumu plānojamo izpildi. Konkursa pretendenti var iekļaut jebkuru citu informāciju, ko tie uzskata par nepieciešamu argumentu.


3. Izvērtējot iesniegtos konkursa plānus, privatizācijas komisija nosaka to atbilstību izvirzītajiem konkursa noteikumiem. Privatizācijas komisija nosaka vienu vai vairākus konkursa uzvarētājus.


4. Ja par uzvarētāju ir atzīts vairāk kā viens pretendents, privatizācijas komisijai ir jārīko izsole starp šiem pretendentiem ar akciju paketes iegādes cenas paaugstināšanos. Šajā gadījumā privatizācijas komisija ir tiesīga noteikt handikapu (priekšrocības koeficientu) perspektīvākā konkursa plāna iesniedzējiem, bet ne lielāku par 20%.


5. Ja noteiktajā termiņā nav iesniegts neviens konkursa plāns vai ja iesniegtie plāni neatbilst konkursa noteikumiem, privatizācijas komisija var mainīt akciju iegādes noteikumus, tajā skaitā akciju iegādes cenu, izsludinot jaunu konkursu šā likuma noteiktajā kārtībā.


18. pants. Iegūto līdzekļu izmantošana


Privatizācijas procesā naudas vai mantiskā formā iegūtie līdzekļi sadalāmi sekojoši:


- 50 % ieskaitāmi valsts privatizācijas fondā;


- 50 % ieskaitāmi sabiedrības ražošanas attīstības fondā un ir izmantojami sabiedrības materiāli tehniskās bāzes un apgrozāmo līdzekļu papildināšanai.


19. pants. Sabiedrības prospekts


1. Privatizācijas komisija organizē un vada privatizējamā objekta prospekta sagatavošanu un publicēšanu.


2. Sabiedrības prospektam jāsatur sekojoša informācija:


1) privatizējamā objekta nosaukums un sastāvs, tā jaudas;


2) pamatkapitāla lielums, kapitāla daļu skaits un nominālvērtība;


3) pamatkapitāla sadalījums;


4) kapitāla daļu iegādes noteikumi, kārtība un termiņi, kā arī atvieglojumi kapitāla daļu iegādē ;


5) sabiedrības veids, nosaukums, darbības mērķis, atrašanās vieta, privatizācijas komisijas adrese, telefons un apmeklētāju pieņemšanas laiki;


6) sabiedrības pārvaldes struktūra, tās izveidošanas kārtība.


3. Sabiedrības prospekts divu nedēļu laikā pēc valsts akciju sabiedrības akciju sadalījuma un to iegādes


noteikumu apstiprināšanas jāpublicē to rajonu laikrakstā, kuru teritorijā izvietoti akciju sadalījumā noteiktie akciju iegādātāji.


20. pants. Sabiedrības statūti


Sabiedrības statūtiem ir jāatbilst Latvijas Republikas likumam "Par akciju sabiedrībām".


 


 


Gaļas pārstrādes uzņ. privatiz. Likums Andris& Roberts Privatizācija, gaļa Gaļas pārstrādes uzņēmumu privatizācijas likuma pirmais variants

AgroPols

x

Paroles atgadināšana