Citas ziņas sadaļā
Evaluation of Environmental and Economic Performance of Crop Production in Relation to Crop Rotation, Catch Crops, and Tillage
Assessment of carbon dioxide emissions from different tillage systems
Sojas šķirņu un audzēšanas tehnoloģiju ekonomiskās efektivitātes novērtējums uz eksperimentālās izpētes pamata
Shrinking governance. Economical aspects in Latvian case
Improving of Small Farm Market Capability in Latvia
The Role of Agribusiness in Maintenance of Future Rural Employment in Latvia
Competitiveness of Latvian Agri-business in Regional Context
Iedzīvotāju labklājības attīstība kā tirgus ietilpības prognozēšanas faktors (uz Latvijas stādu tirgus piemēra)
Different CAP support systems - evaluation of the impact on supply of agricultural products
Efficiency analysis of agricultural sector in Latvia compared to other EU countries, based on FADN data
Zin.publikācijasEconomic Analysis of the Value Adding Chain in Milk sectorA.Miglavs, I.Leimane, A.Krieviņa, Latvijas Lauksaimniecības Universitāte (LLU)
27.04.2007 LLU zinātnisko rakstu 13.sējumā (2007) publicētais raksts par pievienotās vērtības ķēdes veidošanos piena nozarē LLU zinātnisko rakstu 13.sējumā (2007) ISBN 978-9984-39-204-2 publicētais raksts par pievienotās vērtības ķēdes veidošanos piena nozarē
Pētījumā aplūkota pievienotās vērtības ķēde piena nozarē, pētot ražošanu un tirgus situāciju piena ražošanas un pārstrādes posmos, analizējot faktoru kopumu, kas nosaka pievienoto vērtību katrā posmā. Tiek izvērtētas arī attiecības starp dažādiem pievienotās vērtības ķēdes posmiem piena nozarē. Pētījuma mērķis ir noteikt vērtības pievienošanas ķēdes attīstības līmeni piena nozarei un sniegt priekšlikumus, kā palielināt pievienoto vērtību. Vēl 2007.gadā piena ražošana bija vienīgā nozarē Latvijā, kas ievērojami pārsniedz pašpietiekamības līmeni. Līdz ar to šīs uz eksportu orientētās nozares attīstību izšķiroši nosaka konkurētspēja ārējos tirgos. Līdz šim piena resursu eksporta konkurētspēju noteikušas zemākas ārējās resursu izmaksas un kapitāla patēriņš, tomēr nākotnē par tādu faktoru kļūs starppatēriņa izmaksu samazināšana, kā arī īpašas vērtības radīšana. Vērtības pievienošanas ķēde pastāvīgi ir attīstības procesā. Horizontālā un vertikālā sadarbība ievērojami var paaugstināt pievienotās vērtības ražošanas efektivitāti. |